וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש המודיעין המצרי יקדם עסקת שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.8.2009 / 18:33

דיווחים נוספים בנוגע לעסקת שליט. סגן ראש המודיעין המצרי הגנרל מוחמד איברהים יבקר ככל הנראה ברשות לקראת ביצוע העסקה

"משלחת מצרית רמת-דרג צפויה לבקר בקרוב בדמשק וברשות הפלסטינית במטרה לדון בפרטים האחרונים של עסקת שליט". מקורות מצרים מסרו הבוקר (שלישי) לעיתון לבנוני כי סגן ראש המודיעין המצרי, הגנרל מוחמד איברהים, צפוי גם הוא לבקר באזור כדי "לשכנע את הפלגים הפלסטינים להסיר את המכשולים בפני גיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט". יחד עם זאת, המקורות הכחישו כי הושגה התקדמות בגיבוש העסקה וטענו כי העסקה מצריכה הבשלה פוליטית ו"ויתורים הדדיים" מצד שני הצדדים, ישראל וחמאס.

בשעות הצהריים דיווחו מקורות ישראלים לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת הועבר מכלא אשקלון לכלא נפחא "כדי לרכז את כל האסירים שאמורים להשתחרר במסגרת עסקת שליט בבית כלא אחד כהכנה לקראת ביצוע עסקת שליט". סעדאת נידון ל-30 שנות מאסר בגין מעורבותו ברצח השר לשעבר רחבעם זאבי.

אתמול הבהיר בכיר חמאס ברצועת עזה ד"ר מחמוד א-זהאר כי "אין כל חדש במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט". השבוע דיווח אתר חדשות פלסטיני המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר הביטחון אהוד ברק ועם ראשי מערכת הביטחון במטרה לדון בעסקת שליט. "התקבלה בפגישה החלטה אסטרטגית לסיים את פרשת שליט ולהסכים על כל השמות המופיעים ברשימת חמאס", נמסר. על פי הדיווח, הפגישה נערכה לאור בקשתו של נשיא מצרים מובארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully