וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יחמם את הכסא של קינן בפועלים?

שרון שפורר

11.8.2009 / 17:26

מסתמן: המועמדים לאיוש תפקיד מנהל החטיבה העסקית בבנק הם דורון קלאוזנר ויעקב אורבך. הנבחר לתפקיד ינהל אשראי עסקי של 110 מיליארד שקל

נמשכים השינויים בצמרת הנהלת בנק הפועלים. החלטת דירקטוריון הבנק למנות את ציון קינן למנכ"ל מותירה למעשה את כסא מנהל החטיבה העסקית בו ישב קינן בשנתיים האחרונות – פנוי (אם כי הוא עדיין מאויש על ידי קינן). על פי הערכות, קינן מעדיף לקדם מועמד מתוך הבנק לתפקיד ונראה כי המועמד הרציני ביותר לכך הוא דורון קלאוזנר, חבר הנהלת בנק הפועלים הממונה על חטיבת משאבי אנוש, רכש ולוגיסטיקה.

קלאזונר, בן 57, עובד בבנק הפועלים שמונה שנים. הוא שימש מנכ"ל וממונה על חטיבת ניהול סיכונים, ממונה על המרכז לניהול אסטרטגי בבנק ומנהל באגף החטיבה העסקית. טרם הגעתו לבנק הפועלים שימש קלאוזנר כמנכ"ל החברה לביטוחי סחר חוץ. לקלאוזנר תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן.

מועמד אפשרי נוסף לתפקיד הוא יעקב אורבך מנהל האגף העסקי שבחטיבה העסקית בבנק, שהיה כפוף לקינן. לפי שעה אין בכוונת קינן לדון במועמדים להחליפו וזאת עד לאישור החלטת הדירקטוריון למנותו על ידי בנק ישראל.

החטיבה העסקית היא אחת החטיבות החשובות בבנקים. מדובר בחטיבה העוסקת במתן אשראי ללקוחות העסקיים הגדולים כשבהפועלים מדובר ביותר מ-7000 לקוחות בחטיבה. בחטיבה של בנק הפועלים שני אגפים – אגף מסחרי, המטפל בלקוחות שהיקף עסקיהם עד 80 מיליון שקל, ואגף עסקי, המטפל בלקוחות גדולים יותר. היקף האשראי למגזר העסקי בבנק הפועלים נכון לסוף הרבעון הראשון עמד על 110.7 מיליארד שקל, וזאת מתוך היקף האשראי לציבור כולו בבנק המסתכם ב-220.8 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully