וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

11.8.2009 / 17:14

איך יודעים מתי חובה לגשת לווטרינר לבדיקה? כל מקרה לגופו. ד"ר אייל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

הכלבה שלי בת 6 וחצי, מעורבת מקסימה. יש לה ריח רע מהפה, דבר שמטריד אותנו מאד. העניין הוא שטיפול שיניים יקר מדי עבורנו. האם יש דרך אחרת לטפל בבעיה?

אכן אפשר, לפני שרצים לבצע טיפול שיניים חשוב להבין כי אבן השן עצמה היא חלק קטן מהבעיה והיא לא תיפתר בניקוי השיניים. כהשקעה מניבה יותר, אפשר פשוט לצחצח שיניים יום יום לכלב עם משחת שיניים המכילה כלורהקסידין-אפשר לרכוש אצל הווטרינר בעלות של כ-60 ש' בערך. הצחצוח יעיל מאד להסרת הרובד החיידקי היוצר את הריח וגם אם הכלב לא יעבור ניקוי שיניים אצל הרופא יזכה לשיפור משמעותי מאד באיכות חייו. לחילופין אפשר לתת חטיף על בסיס יומי – חטיף המיועד לניקוי שיניים. ניקוי שיניים אפשר ללמד בהדרגה עם צ'ופר ומזון אם כל פעם נותנים חתיכת פרס לפעולת הניקוי. כדאי להתחיל רק בלמרוח על השיניים את המשחה ועם הזמן לעבור ממש לצחצוח.

האם אפשר לתת לכלבה שלנו (טריירית מעורבת) תירס מבושל במים? היא מאוד אוהבת את זה משום מה.

תירס לא מזיק. למעשה, רוב המזונות המסחריים מכילים כמות הגונה של תירס. חשוב להיזהר מן הקלח עצמו שעלול ליצור חסימת מעיים.

הכלב שלי התחיל לצלוע אתמול, ולא הצליח לעמוד על הרגל. הלכנו לווטרינר והוא נתן לנו כדורים וצילום רנטגן אך התוצאה לא הראתה בעיה. הכלב עדיין מתקשה קצת ללכת על הרגל, מה עשויה להיות הבעיה?

יתכן ומדובר בבעיית מפרק או בעיה עצבית, חשוב לעקוב אחר התפתחות המצב. לעיתים לאחר זמן אם אין שיפור יש לגשת לבדיקה חוזרת לאבחון – לאחר זמן קל יותר לגלות את מקור הבעיה ולהעניק טיפול ממוקד יותר. לעיתים אין מנוס מצילום חוזר.

שלום, הכלבה שלי משתעלת מדי פעם. בנוסף, היא מתנשמת במהירות ובכבדות לאחרונה. מלבד תופעות אלה, היא נראית בריאה לחלוטין. האם יש צורך בבדיקה ווטרינרית?

התיאור מתאים מאד לבעיית לב. בכשל לב למעשה הלב לא מצליח לפנות את כל הדם שמגיע אליו וגורם בכך להצטברות נוזל או הרחבת עליה שמאלית שלוחצת על קנה הנשימה. שתי התופעות הללו יגרמו לכלב להשתעל שיעול מוזר שתיארת , ההתנשמות היא סימן לכך שיש מחסור בחמצן לגוף –שוב עדות לאי תפקוד של הלב. כמובן חשוב לערוך בדיקה מקיפה כולל הקשבה ללב , צילומי חזה ובדיקות דם וכמובן א.ק.ג. טיפול רפואי מהיר יכול למנוע אסון – בעיקר עלול להיווצר מצב פתאומי של אי ספיקה שיוביל להתמוטטות הכלבה האהובה שלכם. גשו עוד היום לווטרינר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully