וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לאדום: הבורסה נסגרה בירידות שערים

עומר רבין

11.8.2009 / 16:45

האווירה השלילית בוול סטריט והעמימות במדיניות בנק ישראל גררו גל מימושים ושלחו את המדדים המובילים בת"א לירידה של עד 1.3%

המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב נחתם הערב (שלישי) במגמה שלילית, כאשר מדד ת"א 25 ירד בשיעור של 1.3% לרמת 942 נקודות - ובכך מוסיף והתרחק מהרמה הפסיכולוגית של אלף הנקודות אליה מקווים הסוחרים בשוק להגיע. מדד ת"א 100 ירד בשיעור מעט מתון יותר של 1.07% לרמה של 881 נקודות.

המניות המובילות בבורסה ירדו בשיעור מתון שבין אחוז אחד לשניים, אך בלטו בירידות מניית כור שנחלשה ב-4% וכן מניית אסם שאיבדה 3.3% מערכה. גם מניית אפריקה שבבעלות איש העסקים לב לבייב חתמה יום אדום עם ירידה של 3.8%. יוצאת הדופן העיקרית בקרב המניות המובילות היא מניית בזק שעל רקע רכישת המניות בה השבוע רשמה גם היום עלייה בערכה והוסיפה 1.4%.

ירידות השערים מגיעות, להערכת מומחים בשוק ההון, על רגע המימושים שנרשמים בימים האחרונים בניו יורק ומשפיעים גם על הבורסה שלנו וכן מחשש מסויים שמביעים המשקיעים מההצהרות שמשחרר בנק ישראל בימים האחרונים ומגבירים את חוסר הוודאות באשר למידת ההתערבות של הבנק המרכזי בשוק ההון. אמש הודיע הנגיד סטנלי פישר על הפסקת הרכישות היומיות של מט"ח - צעד שמעבר להשפעתו על שער המטבע, יש בו גם משום אמירה באשר למידת ההתערבות הרצויה של הבנק בשוק ואשר משקף את תפיסתו של פישר בנושא. המטבע האמריקאי מצידו הוסיף להיחלש גם היום ושערו היציג נקבע על 3.87 שקלים בדיוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully