וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי צ'יקו תמיר: "אין להשוותו עם פארס"

11.8.2009 / 20:00

לטענת מקורביו של משה (צ'יקו) תמיר, פארס הוא בעל עבר בעייתי ואילו תמיר נקי מפלילים. הרמטכ"ל התייחס היום להתפטרות פארס, "עימאד כשל כישלון חמור והוא מבין זאת"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

מקורבים לתא"ל משה (צ'יקו) תמיר יצאו היום (שלישי) נגד ההשוואות בין אירוע הטרקטורון בו היה מעורב לבין האירוע שהוביל להתפטרותו של תא"ל עימאד פארס מצה"ל. "כולם אומרים ששניהם שיקרו, אבל זה לא נכון", אומר מקורב לתמיר, "צ'יקו ניגש למפקד המשטרה הצבאית הפיקודית ואמר לו את כל האמת". תמיר הורשע בין היתר בעבירה במסמכים צבאיים כששינה את טופס התאונה בו נהג בנו בן ה-14 בטרקטורון צבאי, אולם לאחר מכן חזר בו. בעקבות כך נפתחה נגד תמיר חקירה בסיומה קבע בית הדין המיוחד בקרייה כי תמיר יורד לדרגת אל"מ.

"יש אולי דימיון בין הפרשות אבל אין מה להשוות בינהם. צריך לזכור שפארס שיקר רק על מנת להגן על עצמו", אמרו המקורבים. בסביבתו של תמיר מעלים הבדל נוסף בין שני הקצינים ומצביעים על עברו הבעייתי של פארס. "פארס הורשע בעבר בהתנהגות שאינה הולמת, היה מעורב במספר עימותים עם שוטרים וכן בשימוש לא חוקי בנשק. זאת לעומת עברו הנקי מפלילים של תמיר". לדברי המקורבים, "בסופו של יום בית המשפט אמור לחרוץ את הדין ולא התקשורת".

בחודש הבא צפוי להתקיים הדיון בערעור שהגיש תא"ל תמיר על עונשו הקשה בבית הדין הצבאי לערעורים, כאשר הדיון יתקיים בהרכב מורכב של חמישה שופטים. בין היתר צפויים לשבת בהרכב שני שופטי צד, האלוף במיל' ויו"ר הוועדה הקרואה בירוחם עמרם מצנע ובכיר חיל האוויר לשעבר האלוף גיורא רום.

מוקדם יותר התייחס הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי לראשונה להחלטה של מפקד אוגדת הגליל, תת אלוף עימאד פארס, להתפטר מתפקידו בצבא. לדברי אשכנזי, "תא"ל פארס הוא קצין ששירת כ-30 שנה, עתיר ניסיון וזכויות שתרם המון לביטחון המדינה. עימאד כשל כישלון חמור מאוד והוא מבין זאת. הוא חינך מפקדים אחרת ובנסיבות שנוצרו שוחחנו והוא לקח אחריות ואני חושב שזה הצעד הנכון. זה עצוב, אבל עימאד נהג נכון".

דבריו של הרמטכ"ל נאמרים כ-24 שעות לאחר שפארס הודיע לאשכנזי על החלטתו לפרוש מהצבא. פארס קיבל את ההחלטה לאחר שהודה כי שיקר לאלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט ולראש מטה הפיקוד תא"ל אלון פרידמן לגבי תאונת דרכים בה היה מעורב רכבו.

בחודש יולי האחרון, נהגה אשתו של פארס לבדה ברכב ליסינג של צה"ל, בניגוד להנחיות, והיתה מעורבת בתאונת דרכים קלה. בדיווח לחברת הליסינג ציין פארס כי נכח ברכב בזמן התאונה, אף כי לא היה במקום. לפי הנהלים, מותר לבת זוגו של הקצין לנהוג ברכב רק בנוכחותו. גם בבירור שערך אלוף פיקוד הצפון אייזנקוט לאחר התאונה, עמד פארס על גרסתו לפיה היה ברכב בזמן התאונה.

שלשום, לאחר טקס חילופי מפקדי אוגדת הגליל, בו נכנס לתפקיד תא"ל יואל סטריק, ניגש פארס לאלוף אייזנקוט והתוודה בפניו כי מסר לו דיווח כוזב. פארס גם אמר כי הוא מתייסר עם עצמו בעקבות התשובה השקרית שהשיב לו על התאונה וכי הוא "מתקשה לחיות איתה", כדבריו. אייזנקוט השיב לפארס כי לצד היותו מפקד שדה מוערך ובעל מוניטין, לא ניתן להשלים עם אירוע שכזה, בהיבט הערכי והנורמטיבי. בשיחה שקיים עם הרמטכ"ל אמר פארס כי הוא מבקש "לנהוג כקצין וכמפקד ולפעול כפי שחינכתי ותבעתי מפקודיי בעבר ובמשך כל שירותי הצבאי".

עמותת הקצינים הדרוזים: "לא נפקיר חבר בשטח"

"עימאד הוא אחד הקצינים היותר טובים שיש לנו, ולצערי צה"ל הפסיד אותו אתמול. אני בטוח שהאויב שמח לשמוע על ההתפטרות", כך אמר היום לוואלה! חדשות בן דודו של תת אלוף עימאד פארס, חסין פארס, מפקד מג"ב לשעבר, בעקבות ההתפטרות. "זה יום עצוב מאוד לעם ישראל. המעידה החד פעמית הזאת לא עולה בקנה אחד עם עולם הערכים שלו. עימאד הרגיש שהוא לא מצליח לישון בלילה בגלל המעידה הזו, ולכן חזר לאלוף הפיקוד והודה ששגה".

חברי עמותת הקצינים הדרוזים מוקדם יותר היום מכתב המביע תמיכה בתא"ל פארס לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי. במכתב, כתבו חברי העמותה כי על פי ערכי מורשת צה"ל "לא מפקירים חברים בשדה הקרב". לדברי חברי העמותה, "כאחים לנשק נפגענו קשות מהתנהגות מערך הפיקוד בצה"ל, שהפקירו למעשה את תא"ל פארס לגורלו ונטשוהו כפצוע בשדה הקרב".

חברי העמותה המשיכו וכתבו כי "פתיחת חקירה איננה היתר לשפיכת דמו ועתידו של קצין מצוין". "אנו כקצינים בכירים בעבר דואגים וחרדים לעתיד הצעירים בני העדה הדרוזית וראוי כי יעשה מעשה", המשיכו, "פגיעה בתא"ל פארס, העדר קידומו ואי תמיכה בו בעת זו מהווה פגיעה בעתיד צעירים דרוזים רבים".

מקורביו של פארס אמרו כי במשך היום שהה עימאד עם משפחתו וחבריו, המנסים לחזקו. "אין לו טענה לאף אחד", אמר אחד ממקורביו, "שלא כדרכו הוא עשה טעות ונטל אחריות למעשיו והחליט להתפטר". גורמים אחרים מספרים כי אישתו של פארס, סוהילה, לקחה קשה את ההחלטתו וחברי המשפחה מנסים לחזקה.

פניות לכתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully