וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיבוץ הערבי הראשון לבעלי צרכים מיוחדים

ניר יהב

11.8.2009 / 15:31

נשיא המדינה שמעון פרס חנך היום את הקהילה השיתופית הראשונה בישראל לבעלי צרכים מיוחדים במגזר הערבי. הקהילה תקום לצד קהילה יהודית והמזרח התיכון החדש קורם עור וגידים

נשיא המדינה שמעון פרס הניח היום (שלישי) אבן פינה לקהילה השיתופית הראשונה בישראל לבוגרים בעלי צרכים מיוחדים מהאוכלוסייה הערבית בארץ. בוגרי הקהילה, ששמה יהיה "אל-פנארה" (המגדלור – נ.י) צפויים לחיות כיחידה אוטונומית תרבותית על פי מודל המבוסס על רעיון הקיבוץ, זאת לצד קהילת "כישורית" היהודית שליד העיר כרמיאל. "כישורית" נחשבת לחברה קהילתית שלא למטרות רווח ולתועלת הציבור, שהוקמה במטרה לשמש בית לבוגרים בעלי צרכים מיוחדים מגיל 18 ומעלה בעלי ליקויי תפקוד והסתגלות בדרגות חומרה שונות. המבנה הראשון שיוקם עבור הקהילה החדשה הוא בית ספר דמוקרטי.

בנאומו ב"כישורית", הקהילה התאומה של "אל-פנארה", אמר פרס כי מדובר בכפר קטן עם בשורה גדולה. "הייתי שולח את כל הנואמים בבית לחם ובירושלים ואת כל אלו שאומרים שאין פרטנר לשלום, לבוא הנה. שייראו שפרטנר אפשר ליצור", אמר. בטקס הנחת אבן הפינה נכחו גם שר הרווחה יצחק הרצוג, ראש המועצה האזורית משגב וראשי רשויות ערביות שכנות ל"כישורית".

מנהל קהילת 'אל-פנארה', כרים רפאע, אמר כי הקמתו של הכפר היא הגשמת חלום "לחלק נכבד באוכלוסייה הערבית שסובלת שנים מחוסר מסגרות לאוכלוסיה הזו". הוא הביע תקווה כי הכפר החדש "לא יהיה הכפר האחרון וכי נשמש מודל לכפרים אחרים שיוקמו על בסיס דו קיום ושיתוף פעולה בין תרבויות ודתות בארץ ובעולם". מנהל 'כישורית' אמר כי "מהפינה הקטנה שבגליל יוצאת בשורה כלל עולמית".

הקהילה ב"כישורית" חיה בשוויון ובשיתוף על פי המודל הקיבוצי, והיא מנוהלת על פי תפיסה של שיקום הומניסטי המושתת על כבוד האדם בעל צרכים מיוחדים. הקהילה הערבית תנוהל על ידי אנשי סגל ערבים-ישראלים מ"כישורית" והיא תחיה לצד קהילת "כישורית" היהודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully