וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בשב"ס נערכים לעסקת שליט?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.8.2009 / 14:23

סוכנות ידיעות פלסטינית מדווחת כי העברתו של מזכ"ל החזית העממית לכלא נפחא נעשתה כדי לרכז את כל האסירים שאמורים להשתחרר במסגרת עסקת שליט בבית כלא אחד

מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת, הנמצא בכלא אשקלון, הועבר לכלא נפחא שבנגב. כך מסרה (שלישי) עו"ד בות'יינה דקמאק, יו"ר ארגון "מנדלה" למען זכויות האסירים. סעדאת נידון ל-30 שנות מאסר בגין מעורבותו ברצח השר לשעבר רחבעם זאבי. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מצטטים גורמים ישראלים, לפיהם העברתו של סעדאת נעשתה כדי לרכז את כל האסירים שאמורים להשתחרר במסגרת עסקת שליט בבית כלא אחד "כהכנה לקראת ביצוע העסקה". יש לציין כי לדיווח אין כל אישור ממקור אחר.

אתמול הבהיר בכיר חמאס ברצועת עזה ד"ר מחמוד א-זהאר כי "אין כל חדש במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט". א-זהאר, העומד בראש משלחת של חמאס לקהיר, אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שקיים לאחר פגישתו עם מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא. א-זהאר נראה כמי שחש שלא בנוח כשהוא נשאל על שליט. הוא קטע את שאלתה של העיתונאית המצרית, אמר לה בקצרה "אין כל חדש, אין כל חדש", והעביר את רשות הדיבור לעיתונאים אחרים.

השבוע דיווח אתר חדשות פלסטיני המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר הביטחון אהוד ברק ועם ראשי מערכת הביטחון במטרה לדון בעסקת שליט. "התקבלה בפגישה החלטה אסטרטגית לסיים את פרשת שליט ולהסכים על כל השמות המופיעים ברשימת חמאס", נמסר. על פי הדיווח, הפגישה נערכה לאור בקשתו של נשיא מצרים חוסני מובארק.

יחד עם זאת, אתמול הבהירו מקורות בחמאס לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' הרואה אור בלונדון כי "אין התקדמות ממשית בעסקה". הם אישרו כי משלחת חמאס הגיעה לקהיר תחת שמירה ביטחונית כבדה בניסיון להתקדם בעסקת שליט אולם הבהירו כי "בסופו של דבר, מי שמחליט בעניין הזה היא הזרוע הצבאית ולא הפוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully