וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטה ללוחמה בטרור: לצאת לאלתר מסיני

פנחס וולף

11.8.2009 / 14:07

לקראת החגים פרסם המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע לישראלים השוהים בסיני. "מדובר באיום קונקרטי גבוה מאוד". אזהרת מסע גם לקולומביה

המטה ללוחמה בטרור פרסם היום (שלישי) אזהרת מסע לסיני. בהודעה שפרסם המטה נאמר כי "לאור איום חמור ומיידי זה, המטה ללוחמה בטרור קורא בכל תוקף לכל ישראלי לצאת מסיני מיד וללא שהיות". עוד נמסר כי "מדובר באיום קונקרטי גבוה מאוד". בהודעה נכתב גם כי "לאור איומי החיזבאללה שמאשים שוב ושוב את ישראל במותו של עימאד מורנייה, המטה ללוחמה בטרור הוציא הוראות לישראלים כיצד לנהוג בחו"ל כדי למנוע חטיפת ישראלים או פגיעה בהם".

עוד פורסם בהודעה המטה כי "בין הכללים שבהמלצת המטה: לקיים רמת רגישות ועירנות גבוהים, להימנע מלבקר במדינות שיש לגביהן אזהרות מסע, לדחות ולקבל מתנות בלתי צפויות מגורמים חשודים או בלתי מוכרים, לדחות הזמנות לפגישות במקומות נידחים ולהגיע עם בן לווייה אמין, ועוד".

המטה ללוחמה בטרור קובע עוד כי בקולומביה יש "איום קונקרטי גבוה מאוד" על ישראלים הנותנים שירות ביטחוני לממשל. להם, מומלץ להצניע את זהותם הישראלית, להעדיף תעבורה אווירית, לנוע רק בכבישים ראשיים ורק בשעות האור ולהימנע מביקור באזורים בעלי סיכון גבוה.

מעבר לכך, מערכת הביטחון הדגישה, באמצעות המטה ללוחמה בטרור, כי אזרחים המסיעים פלסטינים שהם שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) בשטח ישראל "משבשים באופן חמור את מאמצי המאבק בטרור, ומסייעים ישירות, גם אם לא במתכוון, להגברת איומי הטרור". בהודעה נכתב עוד כי, "לאחרונה מסתמנת עלייה בתופעה חמורה זו עד כי מסיעי שב"חים הפכו להיות סיכון בטחוני ממשי, זאת לאור נסיון העבר של מעורבות שב"חים ומסיעי שבחי"ם בפיגועי טרור.

בית המשפט החליט כי אין מנוס מלגזור תקופת מאסר בפועל גם על מסיעי שב"חים, או מעסיקיהם, כך שמלבד הסיוע הממשי לטרור, עוברים מסיעי השב"חים גם עבירה פלילית חמורה. לכן, אזרחי ישראל נדרשים להימנע לחלוטין מהסעת פלסטיניי השוהים באופן בלתי חוקי בישראל, ובכך להימנע מסיוע לטרור ובמעורבות בפלילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully