וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסף תמיר הלך לעולמו

אייל דץ

11.8.2009 / 9:39

"מר סביבה", שפעל בכנסת כנגד הרס סביבתי וקטסטרופה אקולוגית עוד בשנות ה-60, מת אמש. "אבדה גדולה לתנועה הסביבתית"

יוסף תמיר, חבר כנסת לשעבר ומי שכונה "מר סביבה הישראלי", מת אמש (שני) בגיל 94. מלבד היותו חבר כנסת פעלתן היה תמיר מחלוצי המאבק הסביבתי בישראל ואחד האישים הישראליים המשפיעים ביותר על התנועה הסביבתית בארץ.

תמיר נולד ב-1915 בעיר ברדיצ'ב שבאוקראינה ועלה לארץ ישראל עם משפחתו ב-1924. קרוב לעשר שנים היה כתב "הארץ" ובין השאר דיווח לעיתון מביירות ומדמשק. תמיר כיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת גח"ל ולאחר מכן כחבר כנסת מטעם הליכוד והתנועה לשינוי ויוזמה (שינוי), מטעמה כיהן כחבר הכנסת התשיעית, עד שפרש לסיעת יחיד.

ב-1968 הקים את "המועצה לישראל יפה", הפועלת למניעת מפגעים סביבתיים וב-1970 ייסד את הוועד העל-סיעתי לאקולוגיה. בשנת 1975 הקים תמיר את ארגון הגג של שוחרי איכות החיים והסביבה - "חיים וסביבה", ועמד בראשו. בשנה שעברה היה תמיר אחד הזוכים ב"אות מפעל חיים להגנה על הסביבה" מטעם המשרד להגנת הסביבה.

לקראת הבחירות לכנסת השמונה עשרה תמך תמיר בהקמת התנועה הירוקה והוצב במקום ה?120 ברשימת "התנועה הירוקה?מימד" לכנסת. בשנה שעברה הוקרן בסינמטק סרט המספר את סיפורו המדהים של תמיר. הסרט "זעקי ארץ אהובה" (ישראל 2008) בבימויו של יגאל לרנר ובשיתוף "חיים וסביבה".

רמי לבני, אחד ממקימי התנועה הירוקה ומי שהיה קרוב לתמיר בשנה האחרונה סיפר לוואלה! ירוק כי "עד לחודשיו האחרונים היה תמיר צלול וחד כתער בניתוחיו הפוליטיים והסביבתיים". לדבריו, "יוסף תמיר העניק השראה, מורשת ועומק זמן לכל הפעילים הסביבתיים בישראל, במפעלו החלוצי בכנסת ובפעילותו רבת השנים. מותו הוא אבדה גדולה לתנועה הירוקה ולתנועה הסביבתית בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully