וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל צה"ל חילק כרוזי ימין והועבר בסיס

יהושע בריינר

11.8.2009 / 8:07

החייל, תושב יצהר ואב ל-3, חילק כרוזים הטוענים כי המהומות שהתרחשו בעכו ביום הכיפורים האחרון, היו פרובוקציה מאורגנת על ידי ערביי העיר. הוא נשפט ולטענתו נאסר עליו לשרת ביו"ש

חייל תושב יצהר הועבר בסיס לאחר שחילק כרוזים הטוענים כי המהומות שהתרחשו בעכו ביום הכיפורים האחרון, היו פרובוקציה מאורגנת על ידי ערביי העיר. לטענת החייל, תושב יצהר בן 24, אב לשלושה ילדים, במהלך שיחה עם קצין מיון הובהר לו כי הוא איננו יוכל לשרת באזור יהודה ושומרון, זאת למרות בקשתו של החייל לשרת ליד ביתו.

החייל, אשר התגורר בעבר בגוש קטיף ולאחר ההתנתקות עבר עם משפחתו ליצהר, החל את שירותו בבסיס בדרום, שם במהלך שהותו חילק כרוזים תחת הכותרת "השוטרים הערביים של פראיירים"'. בכרוזים מתוארים אירועי יום הכיפורים בעכו ובו נטען בין היתר כי האירועים היו פרובוקציה מאורגנת על ידי ערביי העיר, תוך ניצול העובדה כי באותה השעה נמצאים במשמרת רק שוטרים ערבים. על פי הכרוז, האירועים היו מתוכננים כך שהמשטרה ללא תמנע את ההתפרעויות בעיר.

בעקבות כך נעצר החייל ונשפט, אולם בשל מצבו המשפחתי, הוא קיבל עונש ללא מעצר בפועל. לאחר המשפט הוא הועבר לבסיס אחר. שם לדבריו, נמסר לו כי לא יוכל לשרת באזור יהודה ושומרון. "מדובר באדם עם משפחה", מספר חברו, "והתנהגות הצבא היא אבסורדית לחלוטין. אם מדובר באדם מסוכן אז למה לאפשר לו לשרת מלכתחילה. ואם הוא לא מסוכן, אז למה שלא ישרת ביהודה ושומרון ויוכל להיות קרוב למשפחתו? הוא בסך הכל רצה להיות חייל טוב של עם ישראל. אז בעכו, שהייתה נושא הכרוזים שחילק, הוא יכול לשרת אבל ביהודה ושומרון לא?".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "חייל המדובר חילק כרוזים בעלי אופי מסית בתקופה בה המתין לשיבוץ, בניגוד לפקודות, ולכן נעצר על ידי מצ"ח והועמד לדין משמעתי בגין התנהגות בלתי הולמת. החייל נידון בהתחשב במצבו המשפחתי לעונש של 30 ימי מחבוש על תנאי למשך שנה. בסיום המשפט שובץ החייל באוגדת מילואים של פיקוד מרכז בהתאם לצרכי המערכת ומבלי לפגוע בזכויותיו. נציין כי אין ולא הייתה כל הנחיה באשר למקום שיבוצו. כל רמיזה לכך ששיבוצו של החייל קשורה למאסרו משוללת כל יסוד".

פניות לכתבנו הצבאי יהושע בריינר joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully