וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת פתח: ברגותי נכנס, אבו עלא בחוץ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.8.2009 / 7:21

צירי הפתח הצביעו: מרואן ברגותי וחברי דור הביניים של פתח בפנים, רוב חברי הדור הוותיק בחוץ. יחד עם ברגותי הכלוא בישראל, נבחרו גם מוחמד דחלאן וג'יבריל רג'וב

פנים חדשות בהנהגת פתח: על פי ספירת הקלפיות בוועידת פתח השישית הנערכת בבית לחם, דור ההנהגה הצעיר הוא המנצח הגדול של הבחירות לוועד המרכזי של הארגון. מבין הפנים החדשות שייכנסו לוועד: מרוואן ברגותי הכלוא בישראל, מוחמד דחלאן, ג'יבריל רג'וב, חוסיין א-שייח', מפקד מנגנוני הביטחון בגדה המערבית לשעבר תאופיק טיראווי ואחיינו של יאסר ערפאת, נאסר אל-קדווה.

בוועד המרכזי מכהנים 23 אנשי פתח, מתוכם ייבחרו רק 18 שכן אחד מהם הוא יושב ראש הרשות הפלסטינית ומנהיג פתח, אבו מאזן, וארבעה נוספים ממונים ללא בחירות. על פי המידע העולה מספירת הקלפיות, כמה דמויות ותיקות ייאלצו לעזוב את הנהגת הוועד המרכזי, ובהן: נאסר יוסוף, חכם בלעאווי ואינתיסאר אל-ווזיר, השרה לשעבר ואלמנתו של אבו ג'יהאד ממייסדי פתח.

על פי ספירת מרבית הקלפיות, מלבד ברגותי שנבחר לראשונה וזכה כנראה במרבית הקולות, נבחרו גם דמויות ותיקות כגון סלים זענון, נביל שעת', טייב עבד א-רחים, מחמוד עאלול ומוחמד רנים. את המפלה הגדולה ביותר צפוי לספוג כנראה אחד האנשים החזקים בארגון וראש צוות המשא ומתן לשעבר, אבו עלא, שמספירת מרבית הקלפיות עולה כי לא נבחר לוועד המרכזי.

אלו חברי הוועד המרכזי, כפי שנבחרו לפי סדר הפופולריות שלהם: אבו מאהר רנים, מחמוד עאלול, מרוואן ברגותי, נאסר אל-קדווה, סלים זענון, ג'בריל רג'וב, תאופיק טיראווי, סאיב עריקאת, עות'מאן אבו גרבייה, מוחמד דחלאן, מוחמד אל-מדני, ג'מאל מחייסן, חוסיין א-שייח', עזאם אל-אחמד, סולטאן אבו אל-עינין, נביל שעת', עבאס זכי ומוחמד אשתיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully