וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב שדרות לאיחוד האירופי: אירופה זה כאן

עדי שמחוביץ'

11.8.2009 / 4:07

אייל קטורזה משדרות, המחזיק בדרכון צרפתי, מבקש מהאיחוד האירופי להגן עליו מפני הקסאמים. לדברי עורכי דינו, האיחוד מחוייב להגן על אירופאים בכל מקום בעולם

אייל קטורזה, תושב שדרות המחזיק גם באזרחות צרפתית, דורש מהאיחוד האירופי לנקוט פעולות להבטחת שלומם של אזרחי מדינות האיחוד המתגוררים בטווח הרקטות מעזה.

במכתב ששלחו עורכי דינו של קטורזה, מרדכי ונחמה ציבין ומרדכי איזנברג, לנציבות האיחוד האירופי בבריסל ציינו כי בכוונתם להגיש כתב תביעה לבית הדין הגבוה לצדק של האיחוד האירופי בלוקסנבורג. נימוקי התביעה מסתמכים על האמנות המכוננות של האיחוד האירופי המחייבות את האיחוד האירופי לערוב לשלומם של אזרחים אירופיים בכל מקום בעולם. "האיחוד האירופי מחוייב בשמירה על ביטחונם של אזרחי האיחוד באם מקום מגורם הוא בגבולות האיחוד האירופי או במדינה אחרת", נכתב במכתב.

לפיכך, דורש קטורזה באמצעות עורכי דינו לספק מיגון לתושבים נושאי דרכון אירופאי הגרים באזור עוטף עזה, ולהקפיא כל העברה של כספי תמיכה לרשות הפלסטינית בעזה ולעמותות פלסטיניות המעבירות כספים למימון פעילות הטרור בעזה.

"אנחנו מתכוונים להוסיף לכתב התביעה כל ישראלי שמחזיק בדרכון אירופאי, ואשר מתגורר באזור שנמצא בטווח רקטות ארגוני הטרור מעזה", אמר עו"ד מרדכי ציבין. "על פי הערכות ארגון בעלי הדרכונים האירופאים בישראל, עשרות אלפים מהם מתגוררים באזור שדרות ועוטף עזה".

"האיחוד האירופאי מעניק תמיכות במאות מיליוני יורו בשנה לגופי סיוע בעזה, ולא יתכן שאזרחים אירופאים יפגעו מטרור שמופק בעזרת כסף אירופאי. על הנציבות האירופאית לעצור כל העברת כספים, ולממן כל הוצאות מיגון שדרושות על מנת להגן על אזרחים אירופאים בהתאם למחויבות מדינות האיחוד באמנות", סיכם עורך הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully