וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת פארס: "הוא מהקצינים הטובים בצה"ל"

11.8.2009 / 7:57

סגן השר איוב קרא ביקש משר הביטחון ברק לדחות את התפטרותו של תת אלוף עימאד פארס, שהודה כי לא אמר אמת לגבי תאונת דרכים בה היתה מעורבת אשתו

"עימאד הוא אחד הקצינים היותר טובים שיש לנו, ולצערי צה"ל הפסיד אותו אתמול. אני בטוח שהאויב שמח לשמוע על ההתפטרות", כך אמר היום (שלישי) לוואלה! חדשות בן דודו של תת אלוף עימאד פארס, חסין פארס, מפקד מג"ב לשעבר, בעקבות ההתפטרות. "זה יום עצוב מאוד לעם ישראל. המעידה החד פעמית הזאת לא עולה בקנה אחד עם עולם הערכים שלו. עימאד הרגיש שהוא לא מצליח לישון בלילה בגלל המעידה הזו, ולכן חזר לאלוף הפיקוד והודה ששגה".

חסין אף הספיק לשוחח אמש עם תא"ל פארס: "הוא סיפר לי בקצרה מה היה ועדיין נותר זקוף קומה. עימאד מעולם לא שיקר ולא דיווח דברים לא מדוייקים. אני והוא היינו ביחד מבית ספר יסודי ועד לאינתיפאדה השנייה, אבל כאן הוא מעד. צריך להבין שלמרות שעימאד איש חזק ואמיץ, יש לו לב של ציפור וכשזה מגיע למשפחה, אדם נוהג אחרת". לשאלה כיצד הצליח פארס להסתבך לאורך כל שירותו הצבאי אמר בן דודו: "מדובר בצירוף מקרים שיכול לקרות לכל אחד מאיתנו, אבל בגלל שהוא קצין בכיר זה הגיע לכותרות. אפשר לשאול אדם ששירת איתו או את המשפחות השכולות. מדובר בקצין משכמו ומעלה, שאנחנו עוד נשמע עליו".

סגן השר איוב קרא פנה אמש (שני) לשר הביטחון אהוד ברק על מנת שזה ידחה את התפטרותו של תא"ל עימאד פארס. "תפקודו של גיבור ישראל עימאד פארס זרע בשנים האחרונות בהלה בחיזבאללה והביאו לשקט בגבול הצפון. יש לפעול להשאירו בתפקידו ואף לקדמו, ולא להשתמש בפירורי משמעת כדי לפגוע בקצין מהולל ומוערך".

"אנו חייבים להפסיק להיות חברה האוכלת את מיטב בניה", אמר קרא, וציין שפארס אהוד לא רק בחברה הדרוזית, אלא בציבור הישראלי. עוד אמר, שהתפטרותו תהווה פגיעה קשה בצה"ל שכן "כל אדם טועה ומועד, ובשל מעידה קטנה לא עורפים ראשים".

תא"ל פארס, שעד לפני יומיים שימש כמפקד אוגדת הגליל, הודיע אמש לרמטכ"ל גבי אשכנזי על החלטתו לפרוש מהצבא. זאת לאחר ששיקר לאלוף פיקוד הצפון גדי איזנקוט ולראש מטה הפיקוד תא"ל אלון פרידמן לגבי תאונת דרכים בה היה רכבו מעורב.

בחודש יולי האחרון אשתו של לפארס נהגה לבדה ברכב ליסינג של צה"ל, בניגוד להנחיות, והיתה מעורבת בתאונת דרכים קלה. בדיווח לחברת הליסינג ציין פארס כי נכח ברכב בזמן התאונה, אף כי לא היה במקום. לפי הנהלים, מותר לבת זוגו של הקצין לנהוג ברכב רק בנוכחותו. גם בבירור שערך אלוף פיקוד הצפון אייזנקוט לאחר התאונה, עמד פארס על גרסתו לפיה היה ברכב בזמן התאונה.

שלשום, לאחר טקס חילופי מפקדי אוגדת הגליל, בו נכנס לתפקיד תא"ל יואל סטריק, ניגש פארס לאלוף אייזנקוט והתוודה בפניו כי מסר לו דיווח כוזב. הוא אמר, כי הוא מתייסר עם עצמו בעקבות התשובה השקרית שהשיב לו על התאונה וכי הוא "מתקשה לחיות איתה", כדבריו. אייזנקוט השיב לפארס כי לצד היותו מפקד שדה מוערך ובעל מוניטין, לא ניתן להשלים עם אירוע שכזה, בהיבט הערכי והנורמטיבי. בשיחה שקיים עם הרמטכ"ל אמר פארס כי הוא מבקש "לנהוג כקצין וכמפקד ולפעול כפי שחינכתי ותבעתי מפקודיי בעבר ובמשך כל שירותי הצבאי".

פניות לכתבנו הצבאי יהושע בריינר joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully