וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: ישראל פוגעת בתשתיות האזרחיות בעזה

ניר יהב, כתבני לענייני ערבים

10.8.2009 / 6:00

דו"ח חדש קובע שישראל ממשיכה למנוע את שיקום התשתיות האזרחיות שנפגעו ברצועת עזה. "היקף הנזק כתוצאה מהלחימה יכול היה להיות קטן משמעותית"

חודשים ארוכים אחרי מבצע 'עופרת יצוקה' ברצועת עזה, יש מי שטוען שישראל מוסיפה לפגוע בתשתיות האזרחיות של רצועת עזה. דו"ח עמותת "גישה" שמפורסם היום (שלישי) טוען כי ישראל ממשיכה למנוע את שיקום הנזקים שנגרמו לתשתיות האזרחיות במהלך מבצע "עופרת יצוקה" וכי היא מוסיפה למנוע מהאיחוד האירופי להזרים כמות מספקת של דלק לתחנת הכוח ברצועה.

לטענת עמותת "גישה", התעקשותה של ישראל לספק כמות שלא תעלה על 2.2 מיליון ליטר סולר תעשייתי עבור תחנת הכוח ברצועה מהווה "שיבוש חמור של פעולות שנתפסות כמובן מאליו: שאיבת מים זורמים, טיפול בשפכים, קירור מזון ותרופות, שימוש במכונת כביסה, בישול ועוד". על פי הדו"ח, למערכת החשמל ברצועת עזה חסרים מאות סוגי פריטים "וזאת בזמן שלמעלה מ–30,000 פריטים ממתינים מזה חודשים בישראל ובגדה לאישור הישראלי".

הדו"ח גורס כי ישראל בחרה במכוון לפגוע בתשתיות ברצועה לקראת מבצע "עופרת יצוקה", הפציצה אותן בעת המבצע ומאז היא אינה פועלת לשיקומן. "היקף הנזק כתוצאה מהלחימה יכול היה להיות קטן משמעותית והיכולת לשקמו יכולה הייתה להיות גדולה כפל מונים, אלמלא מנעה ישראל אספקת סולר תעשייתי לייצור חשמל והעברתם של חומרי בנייה וחלקי חילוף למערכות החשמל, המים והביוב במהלך הסגר שקדם למתקפה", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully