וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסף גולדרינג כשיר לעמוד לדין על רצח בתו

איילה חננאל

10.8.2009 / 20:16

שבועיים לאחר רצח בתו נעה בת ה-3, ולאחר שני ניסיונות התאבדות, קבעה חוות דעת פסיכיאטרית כי אסף גולדרינג כשיר לעמוד לדין. מחר הוא יובא להארכת מעצרו

חוות דעת פסיכיאטרית קבעה היום (שני) כי אסף גולדרינג כשיר לעמוד לדין. בהארכת מעצר שתיערך מחר בבית משפט השלום ברמלה, תגיש המשטרה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגד גולדרינג, החשוד ברצח בתו נעה בת השלוש, לפני כשבועיים במושב בצרה שבשרון.

עו"ד גדי זילברשלג, סנגורו של גולדרינג אמר הערב כי "בחוות הדעת אמנם נקבע כי מרשי כשיר לעמוד לדין, אך יחד עם זאת, נקבע גם כי לא ניתן לשלול בוודאות כי מרשי בלע כמות גדולה של חומר ממריץ אשר על פי הספרות הרפואית יכול לגרום להזיות. אני משוכנע כי מרשי לא היה בדעה צלולה בעת ביצוע המעשה וכי כך יוכח בבית המשפט".

אלונה עדות, דודתה של נעה גולדרינג ז"ל ואחותה של ליזה מיכאל, בירכה על חוות הדעת הפסיכיאטרית לפיה אסף גולדרינג, כשיר לעמוד לדין. לדבריה, "אנו מברכים על ההחלטה של הפסיכיאטר המחוזי, אשר מוכיחה את טענותינו מן ההתחלה, כי הרוצח שפוי וכשיר לעמוד לדין. עתה, משלא עלה בידיו של הרוצח להערים על הצוות המיומן, אנו מצפים למיצוי הדין של רשויות החוק עם הרוצח אסף גולדרינג, בגין הרצח המתועב של נעה הפעוטה, חסרת הישע, ששמה את מבטחה בו".

ניסה להתאבד פעמיים

מעצרו של גולדרינג הוארך בשבוע שעבר בשמונה ימים, במהלכם שהה במוסד פסיכיאטרי לצורך הערכת כשירותו לעמוד לדין. במהלך דיון הארכת מעצרו, עלה כי בעת שהותו בבית החולים הפסיכיאטרי, ניסה גולדרינג לתקוף שוטר במטרה שזה יירה ויפגע בו חזרה. ככל הנראה, מדובר בניסיון ההתאבדות השני של גולדרינג מאז הרצח. מחוות הדעת הראשונית שהגיש הפסיכיאטר, עולה כי ייתכן שגולדרינג תכנן את רצח בתו מבעוד מועד.

טרם הדיון הגיש הפסיכיאטר המחוזי בקשה להארכת תקופת ההסתכלות לקביעת מצבו הנפשי של החשוד. הפסיכיאטר פנה לעו"ד זילברשלג ולחוקרי הימ"ר, בבקשה להארכת ההסתכלות שתקבע האם גולדרינג כשיר להיחקר במשטרה ולשהות בבית המעצר כעציר מן המניין.

בתחילה, נשלח גולדרינג להסתכלות בבית החולים הפסיכיאטרי "פרדסיה" על מנת שהרופאים יוכלו להעריך את מצבו הנפשי. בדיון הראשון בהארכת מעצרו קבע השופט, עמי קובו, כי על גולדרינג לשהות תחת פיקוח צמוד מחשש שינסה להתאבד פעם נוספת, לאחר שניסה להתאבד על ידי בליעת כדורים כשהבין שבתו מתה.

הרצח אירע במושב בצרה שבשרון. מפרטי החקירה עולה כי, ככל הנראה, היכה גולדרינג את בתו נעה בת השלוש, וחנק אותה למוות. כשהגיעו צוותי מד"א למקום מצאו אותו שוכב לצד בתו, כשהכרתו מעורפלת ולידו מכתב התאבדות. בחקירה הראשונית הודה במעשה. ביום הראשון לחקירתו אמר: "אני מצטער, השד נכנס בי". כמו כן, טען גולדרינג כי נטל תרופות פסיכיאטריות לפני המעשה וכי היה נתון להשפעתן בזמן מעשיו. מנגד, טוענת המשטרה כי היה שפוי בעת המעשה, תכנן אותו קודם לכן ובלע את הכדורים במתכוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully