וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים שוב "גובים מחיר" מפלסטינים

10.8.2009 / 17:26

מאז שעות הצהריים, פוגעים מתנחלים מאזור בנימין בפלסטינים שמתגוררים בסמוך, בתגובה לפינוי מבנים במאחזים. בן גביר: "ביבי וברק מתסיסים את השטח"

פינוי המבנים הבלתי חוקיים שביצעו הבוקר (שני) כוחות הביטחון באזור בנימין, הניע את המתנחלים להכריז על "תג מחיר" שבמסגרתו מבוצעות התנכלויות יזומות כלפי הפלסטינים המתגוררים בסמוך למקום הפינוי. כוחות הביטחון פינו שלושה מבנים בלתי חוקיים בהתנחלות פני אדם ואת המאחז מעוז אסתר ובתגובה לכך החלו המתנחלים להגיב באלימות שהופנתה לפלסטינים.

אחר הצהריים דווח כי מתנחלים יידו אבנים על מונית פלסטינית סמוך להתנחלות נריה שבאזור בנימין וניפצו את שמשות המכונית. הנהג נרגם באבנים בעת יציאתו מהרכב ונפצע באוח קל. נציג של המנהל האזרחי שגיע למקום, סייע לפלסטיני וביקש ממנו להגיש תלונה. במקביל, הגיע למנהל תושב הכפר ראס קרקע והתלונן כי מתנחלים פרצו לביתו והיכו אותו ואת בנו.

מוקדם יותר נכנסה קבוצה של מתנחלים אחר הצהרים לשכונת אבו סנינה הפלסטינית והחלה לנפץ שמשות של כלי רכב במקום. פעיל הימין איתמר בן גביר אמר כי "ביבי וברק הם אלו שמתסיסים את השטח". בצהרים יידו מתנחלים אבים לעבר רכבים פלסטינים סמוך לצומת יצהר. במנהל האזרחי התקבל גם דיווח על שריפש שפרצה בשטחים חקלאיים פלסטינים סמוך לרמאללה.

בצהרים היה נדמה שהשטח יירגע וזאת לאחר שראשי המתנחלים באזור בנימין ואלוף פיקוד המרכז גדי שמני, חתמו על הסכם שמנע את הריסתם של שישה מבנים נוספים במאחז פני אדם. המתנחלים התחייבו מצדם כי המבנים יוסרו בימים הקרובים ולאחר הריסת מספר מבנים, החלו כוחות הצבא לנטוש את המקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully