וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחוזי הזכאות לבגרות: בני ברק אחרונה

נעמה טלמור

11.8.2009 / 6:00

כוכב יאיר הוא היישוב בעל שיעור ההצלחה הגבוה ביותר בבגרויות לשנת הלימודים תשס"ח. שר החינוך סער הודיע כי בקרוב יפורסמו הנתונים ע"פ שם בית הספר

משרד החינוך פרסם היום (שלישי) את נתוני ההצלחה בבגרויות לשנת הלימודים תשס"ח, על פי חלוקה לערים ויישובים. במקום הראשון נמצא היישוב כוכב יאיר עם 82.3% הצלחה בבגרויות ולאחריו מדורגים שהם, פורדייס והמועצה האזורית דרום השרון. את רשימת היישובים המוגדרים ברמה סוציו-אקונומית גבוהה, סוגרת העיר בני ברק עם 14.94% בלבד של הצלחה בבגרויות.

"נצטרך לבדוק את כל הערים בהן אחוזי הזכאות עלו או ירדו, ולהבין מה הן הסיבות לכך" אמר ד"ר שמשון שושני, מנכ"ל משרד הבריאות, שהוסיף כי "יש אכן מתאם בין הזכאות לבגרויות ובין המדרג הסוציו-אקונומי, אני מצפה שכולם יגשו לבגרויות".

בתוך כך, החליט שר החינוך גדעון סער, בצעד חסר תקדים, לבצע ניסוי לפיו יפורסמו מדדים שונים על כל בית ספר. הערים הראשונות שישתתפו בניסוי תהיינה פתח תקווה וחיפה, ובמשרד החינוך מקווים כי בעתיד ראשי רשויות נוספים יבחרו להצטרף ולחשוף את המדדים הללו. "אנו מאמינים כי פרסום נתוני בתי הספר צריך להיעשות לפי שלושה רכיבים עיקריים, שיש בהם כדי לשקף את העשייה הבית ספרית: הישגים לימודיים, מניעת נשירה, ושמירה על טוהר הבחינות", אמרו במשרד החינוך.

ד"ר שושני, אמר כי "כוונתנו לנסות ולהגיע לשקיפות מלאה של כל מה שאנחנו יודעים על בתי הספר, ואם הניסוי יצליח ובתנאי שלא תהיה פגיעה בבתי הספר, הוא יימשך". ד"ר שושני ציין כי מאחורי ההחלטה עומדות גם פניות רבות של עיתונים מקומיים לבתי המשפט, בדרישה לחשוף נתונים כאלה. "חשוב לי לציין כי המטרה היא לא להגביר את התחרות השלילית בבתי הספר ואני מקווה שלניסוי יהיו תוצאות חיוביות, כמו מניעת נשירה וטוהר בחינות".

"השטח כבר גועש", אמר גורם במשרד החינוך, “מנהלי בתי ספר מבינים שכעת האחריות עליהם גדלה, ואם לא ישופרו אחוזי ההצלחה בבגרויות הם עלולים לאבד תלמידים לבתי ספר מתחרים בעיר". הערים הראשונות שנבחרו הן חיפה ופתח תקווה, ובמשרד החינוך מבטיחים כי המהלך יתפשט בהדרגה בשאר רחבי הארץ.

"לכל אחד משלושת הרכיבים נקבעו רכיבי משנה, כאשר לכל רכיב משנה נקבע האחוז שהוא יהווה מכלל התמונה של העשייה הבית ספרית. עוד הוחלט כי כל בית ספר יוכל להוסיף נתונים על העשייה החינוכית המייחדת אותו" .

מצורפות הטבלאות המלאות שהתפרסמו:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully