וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החיילים המתעללים מהשריון

קובי מנדל

10.8.2009 / 17:10

נשיא בית הדין לא חסך ביקורת מהחיילים, ואמר כי "מהתיק עולה תמונה ברורה של כוחנות ואלימות". עורך הדין של אחד מהנאשמים: "נחקור הדרגות הגבוהות"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: נועם כהן, עריכה: איילת שולמן)

בית הדין הצבאי של פיקוד הצפון החליט אחר הצהרים (שני) לעצור עד תום ההליכים את הרס"פ מגדוד 74 שבשריון ואת עוזרו, המואשמים בהתעללות בכ-15 חיילים במשך כיומיים. בהחלטתו להאריך מעצר השניים, ציין נשיא בית הדין אל"מ ארז פורת, דברי ביקורת קשים נגד השניים.

בהחלטתו כתב בין היתר כי "מהתיק עולה תמונה ברורה של כוחנות ואלימות שהופעלה כלפי כל מי שהעז לחרוג מכללי התנהגות שהכתיבו הנאשמים, לרבות אמירות שסברו שאינן במקומן". לטענתו, "כל חלופת מעצר לא תשקף נכון את אופן הפגיעה המשמעתית והצורך בנקיטת צעדי אכיפה מידיים כדי לבער את הרע הזה ולעקור אותו מן השורש".

בתגובה להחלטת השופט, אמרה אחותו של הרס"פ לכתב וואלה! חדשות כי "זהו ממש ביזיון, אנו כועסים ונברר מה אפשר לעשות מבחינה משפטית. אנחנו המומים". לטענתה, "בכל הדיונים השופט דיבר אחרת לחלוטין והיום הוא השמיע דברים קשים במיוחד". עורך דינו של הרס"פ, עו"ד עידן פסח, אמר כי "השניים שעירים לעזאזל וכך עולה גם מהחלטת בית הדין. נדאג שהתופעה תחקר במשפט עצמו עד הדרגות הגבוהות ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully