וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זהאר מבהיר: אין חדש בנוגע לעסקת שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.8.2009 / 16:55

במסיבת עיתונאים בקהיר הכחיש בכיר חמאס כל התקדמות בנוגע לעסקה לשחרור החייל החטוף. משלחת חמאס שהגיעה לבירה המצרית דנה בנושאים פנים פלסטינים

על רקע הדיווחים על התקדמות במגעים לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, הבהיר היום (שני) בכיר חמאס ברצועת עזה ד"ר מחמוד א-זהאר כי "אין כל חדש במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט". א-זהאר, העומד בראש משלחת של חמאס לקהיר, אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שקיים בקהיר לאחר פגישתו עם מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא.

א-זהאר נראה כמי שחש שלא בנוח כשהוא נשאל על שליט. הוא קטע את שאלתה של העיתונאית המצרית, אמר לה בקצרה "אין כל חדש, אין כל חדש", והעביר את רשות הדיבור לעיתונאים אחרים.

השמועות אודות פריצת דרך במשא ומתן לשחרור שליט, החלו עם היוודע דבר נסיעתה במפתיע של משלחת חמאס בראשות א-זהאר למצרים ביום שבת. על אף הדיווחים לפיהם מטרת המשלחת היא להכשיר את הקרקע לקראת חידוש שיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות, גורמים פלסטינים סיפרו כי המשלחת הגיעה לקהיר כדי לדון בעסקת שליט.

"אלף אנשי חמאס נמצאים בבתי הכלא של הרשות"

רוב דבריו של א-זהאר שנאמרו היום הוקדשו לעניינים פנים - פלסטינים. הוא תהה כיצד ניתן להגיע לפיוס עם פתח ולהסכמה על בחירות חדשות ברשות הפלסטינית "בזמן שאלף אנשי חמאס נמצאים בבתי הכלא של הרשות בגדה". עוד הבהיר א-זהאר, כי חמאס אסר על פעילי פתח מרצועת עזה לצאת לוועידת פתח בגדה בשל חשדות ביטחוניים העומדים נגדם.

הבוקר הבהירו מקורות בחמאס לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' כי "אין התקדמות ממשית בעסקה". הם אישרו כי משלחת חמאס הגיעה לקהיר תחת שמירה ביטחונית כבדה בניסיון להתקדם בעסקת שליט אולם הבהירו כי "בסופו של דבר, מי שמחליט בעניין הזה היא הזרוע הצבאית ולא הפוליטית".

אתמול דיווח אתר חדשות פלסטיני המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר הביטחון אהוד ברק ועם ראשי מערכת הביטחון במטרה לדון בעסקת שליט. "התקבלה בפגישה החלטה אסטרטגית לסיים את פרשת שליט ולהסכים על כל השמות המופיעים ברשימת חמאס", נמסר. על פי הדיווח, הפגישה נערכה לאור בקשתו של נשיא מצרים חוסני מובארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully