וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: יו"ר הסתדרות המורים קנה תואר אקדמי ממכללה בחו"ל

ורד כהן ברזילי

10.12.2001 / 19:21

אברהם בן שבת וסגנו נעצרו בחשד כי קנו תארים פיקטיביים ממכללות ברלינגטון ולטביה; השניים נשלחו למעצר בית; בן שבת: "הייתי התלמיד המצטיין, בסה"כ הגישו בשמי שתיים-שלוש עבודות"

בית משפט השלום בת"א שיחרר הערב למעצר בית את יו"ר הסתדרות המורים, אברהם בן שבת וסגנו, אורי גרומן, החשודים במעורבות בפרשת קניית תארים אקדמיים ממכללות ברלינגטון ולטביה, להן נציגויות בישראל. המשטרה מייחסת לשניים קבלת שוחד ומרמה בנסיבות מחמירות.

במחלק ההונאה ביחידה המרחבית ת"א טוענים, כי בן שבת לא ביצע את מרבית מטלותיו האקדמיות בתואר הראשון והשני שהעניקו לו שתי המכללות. כמו כן חשוד בן שבת, כי הגיש עבודות שהכינה עבורו המנהלת לשעבר של סניף "מודום" בחיפה, חני ייני. חברת "מודום" היא חברת בת של אי.אס.איי שמייצגת את שני המוסדות בישראל. בן שבת מחזיק בתואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת ברלינגטון ותואר שני מלטביה. סגנו מחזיק בתואר ראשון של שלוחת ברלינגטון בישראל.

המשטרה טענה בבית המשפט, כי בן שבת קיבל שוחד ממנהל חברת "מודום", אברהם אבן חן, שמימן את לימודיו תמורת השתתפות בפרסומות החברה. בית המשפט הורה לשניים להשאר במעצר בית במשך שבועיים, ואסר עליהם להשתתף בישיבות הסתדרות המורים כולל חתימת הסכם שכר עם האוצר שיועד למחר.

בן שבת אמר בתגובה להאשמות: "לא רק שלמדתי שם, הייתי התלמיד המצטיין. היו שתיים-שלוש עבודות שמישהי הגישה בשמי. אני לא מכחיש שזאת הייתה מעידה. הייתי ב-99 אחוזים מהשעורים בסך הכל אחת העובדות שרצתה להטיב עימי, מסרה עבודות בשמי". בן שבת ציין, כי לא מדובר במרמה או בקבלת שוחד. עורך דינו אמר: "כולם עושים את זה היום, יש שפע של עבודות לקנייה באינטרנט. המשטרה רודפת אחרי מרשי רק בשל היותו דמות ציבורית".

רשת זיופים בעשרות מיליונים

לפני שלושה שבועות נעצרו חמישה בני אדם בחשד כי סייעו למאות עובדים בשירות הציבורי להונות את המדינה בעשרות מיליוני שקלים. לטענת המשטרה הנפיקו החשודים תואר אקדמי מזוייף תמורת 5,000 דולר לכל עובד מדינה שפנה אליהם. בין העצורים תת-אלוף במילואים יוני שטריקס, המכהן כנשיא חברת איי.סי.איי - בעלת הזיכיון להפעלת השלוחות הישראליות של מכללות לטביה וברלינגטון, שם על פי החשד הונפקו התעודות.

רכזי השלוחות של החברות הכינו עבודות ומכרו אותן תמורת כסף, ואף נתנו ציונים לעבודות אותן כתבו. עוד עולה כי החברות הפעילו שלוחות באזורים בהם לא היה להן היתר להפעילן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully