וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב עונה לישי: הלחץ להפסקת הבנייה יימשך

דני ליבר ויהושע בריינר

10.8.2009 / 15:57

המתח בין ירושלים לוושינגטון גובר. שגרירות ארה"ב בישראל התייחסה לדברי שר הפנים, לפיהם הבנייה בהתנחלויות תימשך גם ללא הסכמת ממשל אובמה. "לשר הפנים זכות לדעה משלו, אך הלחץ להפסקת הבנייה יימשך"

שגרירות ארה"ב בישראל התייחסה בצהריים (שני) לדברי שר הפנים אלי ישי שאמר בסיור ביהודה ושומרון, כי ישראל תמשיך לבנות בהתנחלויות גם בלי אישור ממשל הנשיא אובמה. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר דובר השגרירות כי "ארצות הברית אמרה בעבר ואומרת גם היום שכדי שיתאפשרו התנאים להסכם שלום בין ישראל והפלסטינים, על ישראל להפסיק לגמרי את הבנייה בהתנחלויות ועל הפלסטינים להפסיק את הטרור".

לדבריו, השליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, אמר באופן ברור כי על ישראל להקפיא את הבנייה בישובי יהודה ושומרון, אך ציין כי היחסים בין וושינגטון לירושלים הם של ידידים. בנוגע לדבריו של שר הפנים, נמסר מהשגרירות, כי "לאלי ישי יש זכות לדעה שונה משלו, אך הממשל האמריקאי ממשיך לעמוד על כך שהבנייה תיפסק והוא ימשיך ללחוץ על ישראל לעשות כן".

ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, הגיב אחר הצהריים לדברים שמסרה שגרירות ארצות הברית. לדברי כשריאל, "הממשל האמריקאי לא עומד בסיכומים והבטחות של ממשל בוש, אשר הסכים לבנייה במעלה אדומים ובשטח אי-1". לדבריו, "מצב זה יוצר חוסר אמינות כלפיי האמריקאים, שהרי כיצד נוכל לסמוך על הסכם כלשהו שייחתם עמם כשאיננו יודעים בוודאות אם הנשיא הבא שייבחר יכבד אותו".

כשריאל הוסיף כי "עם כל הכבוד לאמריקאים, מעלה אדומים היא נכס אסטרטגי לישראל. הקפאת הבנייה בשטח E1 תפגע בביטחון ירושלים וכבישים המובילים אליה". הוא קרא לנתניהו לקיים ההבטחות לבוחריו ו"לא להיכנע לתכתיבי האמריקאים".

שר הפנים ויושב ראש הכנסת ראובן ריבלין סיירו הבוקר בשטחי E1, מזרחית לירושלים. בסיור, שנערך בין היתר במעלה אדומים, אמר ישי כי הוא "מקווה שראש הממשלה יצליח לשכנע את האמריקאים". לדבריו, "אם נשכנע אותם, מה טוב. אך במידה שלא, ישראל תצטרך לבנות בכל גושי ההתיישבות. אני בטוח שהאמריקאים יבינו זאת בסוף, שלישראל לא היה מנוס".

ריבלין קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "להפגין עמדה בלתי מתפשרת מול האמריקאים ולהבהיר להם שהפסקת הבנייה מהווה סכנה לירושלים ולעתידה". מאז כניסת נשיא ארצות הברית ברק אובמה לתפקידו, הבהיר הממשל האמריקאי כי הבנייה באזור מהווה הפרה של הדין הבינלאומי, ועליה להיפסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully