וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לרמטכ"ל: "לפטר את הרב הצבאי"

10.8.2009 / 15:17

דברי הרב הצבאי הראשי תא"ל רונצקי בגנות הקהילה הגאה, ממשיכים לעורר הדים. אלמן צה"ל, שבן זוגו מת מסרטן במהלך שירותו, פנה לרמטכ"ל: "קביעת הרב שוללת שוויון להומואים"

אדיר שטיינר, אלמן צה"ל הראשון שהוכר על ידי משרד הביטחון בעקבות מותו של בן זוגו אלוף משנה דורון מייזל, פנה הבוקר (שני) לרמטכ"ל וקרא לו לשחרר את הרב הצבאי הראשי, תת אלוף אבי רונצקי, מתפקידו. מכתבו של שטיינר המשמש כמתאם אירועי הגאווה בעיריית תל אביב, נשלח לרמטכ"ל בעקבות דבריו של רונצקי נגד הקהילה הגאה.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, רונצקי התרעם על כתבה שהופיעה בעיתון צה"ל "במחנה", במסגרתה רואיין קצין דתי ש"יצא מהארון". בכתבה המדוברת שפורסמה לקראת מצעד הגאווה, התראיין רב סרן יהושע גורטלר, קצין דתי המשרת כעוזר משפטי לפרקליט הצבאי הראשי, בו הוא מתאר כיצד יצא מהארון במהלך שירותו הצבאי וזאת בצל היותו אדם מאמין חובש כיפה. רונצקי כתב לראש אכ"א ולקצין חינוך ראשי כי "אין מקום לכתבה על אנשים בעלי נטיות הפוכות בעיתון של הצבא".

אדיר שטיינר כתב לרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי כי "רק לפני יומיים התכנסנו בכיכר רבין וקראנו 'די להסתה' והנה תא"ל רונצקי פונה לראש אכ"א וקובע כי לא ראוי לעסוק בהומוסקסואליות בעיתון של הצבא. קביעתו של הרב שוללת את היחס השוויוני לחיילים הומואים, שכן הם חלק מהצבא. בדרישתו מבקש למעשה רונצקי להחזיר את חבריי ההומואים והלסביות בצבא לארון".

שטיינר ממשיך וכותב: "הרב הצבאי הראשי לא למד את הלקח מהמתקפה המחרידה על בני נוער חפים מפשע, שחלקם אמורים להתגייס בקרוב לצה"ל. הוא ממשיך בדברי הבלע וההסתה, והמסר שלו לאלפי ההומואים והלסביות המתגייסים מדי שנה ברור: צה"ל אינו רוצה בכם. אני פונה אלייך בבקשה לשמיע את קולך בבירור- שחרר את רונצקי מתפקידו. רק כך תעביר מסר חד וברור שצה"ל כל צבא כל חייליו חייליו, ללא הבדלי דת גזע ונטייה מינית".

הרב של כל חיילי צה"ל באשר הם

שטיינר זכה להכרה כאלמן צה"ל בצעד תקדימי של משרד הביטחון, זאת בעקבות בג"ץ שהגיש ב-1996. בן זוגו, אלוף משנה מייזל שהיה בין היתר קצין הרפואה הפיקודי של פיקוד הדרום ואף נטל חלק במבצע אנטבה, נפטר ממחלת הסרטן ושטיינר דרש להכירו כאלמן צה"ל.

שר הביטחון דאז, יצחק מרדכי, קיבל בצעד התקדימי את הדברים ושטיינר הוכר לראשונה כאלמן על ידי משרד הביטחון. "דבריו של הרבצ"ר נועדו להחזיר את הגלגל לאחור, ולדחוק הומואים ולסביות משירות בצה"ל. בכך מבקש הרב רונצקי למחוק את מורשתו של בן זוגי, אל"מ מייזל ז"ל".

בתוך כך שלחה קבוצת "חברותא" בה חברים הומואים דתיים בוגרי צבא מכתב לרונצקי ובו הם מוחים על דבריו. "רס"ן יהושע גורטלר, שיצא מהארון בכתבה ב'במחנה' הוא דוגמה לקצין דתי שנטייתו המינית היא חלק מלא מזהותו ועובדה זו אינה גורעת מהקפדתו על שמירת תורה ומצוות".

עוד צוין במכתב כי "לצערנו אתה בחרת לומר כי אין מקום לכתבה על אנשים בעלי 'נטיות הפוכות' בעיתון של הצבא, והתבטאות זו שלך נותנת לנו הרגשה, כי לנו, חיילים וקצינים הומואים דתיים, אין מקום בצבא. כיוון שאתה קצין בצה"ל ומכהן בתפקיד הרב הראשי של צה"ל (ואינך רב קהילה כזאת או אחרת), אנחנו מצפים ממך להיות הרב של כל חיילי צה"ל באשר הם, גם של החיילים ההומואים הדתיים, שחלק מהם אף חובשים את ספסלי ישיבת 'איתמר' שעד לא מזמן שימשת ראש הישיבה שם. על כן אנו קוראים לך לחזור מדבריך".

לפניות ליהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully