וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורום הישראלי לאנרגיה: אין צורך בהקמת תחנה פחמית

אייל דץ

10.8.2009 / 13:41

דו"ח שפורסם היום קובע כי לאור היעדים להפחתת זיהום שיוטל על ישראל לעמוד בהם, יש להשקיע באנרגיות חלופיות

למאבק העיקש נגד הקמת התחנה הפחמית באשקלון הצטרף היום (שני) גם הפורום הישראלי לאנרגיה שפרסם הבוקר דו"ח חריף בנושא התחנה הפחמית. הדו"ח קובע כי לאור המגבלות אשר יוטלו על ישראל בנושא פליטות פחמן במסגרת ועידת קופנהגן בסוף 2009, ולאור גילויי הגז האחרונים, אין צורך בהקמת תחנת הכוח הנוספת באשקלון.

הדו"ח, שנערך על ידי ד"ר שחר דולב, מתריע כי במידה ותוקם תחנת הכוח הפחמית באשקלון, יגיעו פליטות הפחמן בשנת 2020 ל-61 מיליון טון CO2e, שהם כ-41% מעל מגבלות הפליטה המינימליות שצפויות להיות מוטלות על ישראל בועידת קופנהאגן. הדו"ח צופה כי ההגבלות שיוטלו על ישראל בוועידה יהיו בעיקר דרישה חד משמעית לצמצם 20% מפליטות הפחמן עד שנת 2020 ביחס לשנת 2000, בכפוף לגידול באוכלוסייה.

הדו"ח טוען כי לאור המגבלות הצפויות להיות מוטלות על ישראל בוועידה, יש לדחות את הצעדים הבלתי הפיכים להקמת יחידות הייצור החדשות עד לאחר כניסת הסכמי קופהאנגן ליישום בשנת 2012, במידה ועדיין יהיה בהן צורך. הדו"ח טוען כי בתקופת הדחייה יש להתבסס על תגליות הגז בשדות תמר ודלית לצורך ייצור חשמל, יש להשקיע משמעותית בהתייעלות אנרגטית ולדאוג להחדרת אנרגיות מתחדשות בתהליך ייצור החשמל.

ישראל בניגוד לעולם

ד"ר שחר דולב אמר עם הגשת הדו"ח כי :"התייחסות רצינית לתהליך הבינלאומי מובילה למסקנה כי לא יהיה צורך בתוספת כושר הייצור של התחנות הפחמיות העתידיות. למעשה, בבניית תחנת הכוח הפחמית משדרת ישראל לעולם כי היא אינה מתכוונת לצמצם את פליטת גזי החממה והיא אינה מתכוונת לעמוד ביעדים אשר יוקצו לה בועידת קופנהגן בסוף השנה. נכון יהיה, לדעתנו, לא לקבל החלטות שאינן הפיכות לגבי הקמת תחנת הכוח הפחמית באשקלון עד בירור התמונה".

יעל כהן פארן, מנכ"ל הפורום הישראלי לאנרגיה הוסיפה ואמרה כי "את הכספים המיועדים להקמת תחנת הכח הפחמית יש להשקיע בתכניות להתייעלות אנרגטית, ובכך ניתן לייתר את הצורך בתחנה תוך הפחתת פליטות משמעותית. יש לרכז מאמץ בהשגת יעדי הממשלה להתייעלות אנרגטית של 20% עד 2020, אשר יביאו את ישראל ליעדי ההפחתה אליהם תהיה מחויבת".

הציבור הוכיח את התנגדותו

בתוך כך, היום הסתיים שלב הגשת ההתנגדויות להקמת תחנת הכח הפחמית באשקלון .לטענת הארגונים הסביבתיים, הוגשו עשרים אלף התנגדויות לוועדה לתשתיות לאומיות בירושלים. בין המתנגדים העיקריים להקמת התחנה נמצאים גם המשרד להגנת הסביבה והעומד בראשו השר גלעד ארדן, עיריית אשקלון, והארגונים הסביבתיים.

גיל יעקב, מנכ"ל מגמה ירוקה אמר הבוקר כי "במהלך החודש האחרון הוכיח הציבור את התנגדותו הנחרצת להקמתה של תחנה פחמית נוספת באשקלון. עשרות אלפי ההתנגדויות שנאספו מכל רחבי הארץ מחייבים את הממשלה להתחשב בציבור בוחריה ולשקול מחדש את ההחלטה שגוזרת את דינם של תושבי הדרום, הסובלים כבר עתה מתחלואה גבוהה של חולים בסרטן, באסטמה ומירידה ברמת תפקודי הריאות. אנו מצפים מראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיהיה הוגן כלפי הציבור שבחר בו להוביל את המדינה ושיבין כי אותו הציבור מתנגד נחרצות לבניית תחנה נוספת באשקלון"

לדבריו, "הממשלה מתעקשת לאטום את אוזניה ועיניה וממשיכה בתוכנית ההרסנית והמיותרת. ישנן חלופות רבות לבניית התחנה הפחמית והממשלה חייבת לשקול לאמץ את אחת החלופות אשר בעזרתן ניתן להמשיך ולספק את צורכי החשמל של האזרחים מבלי לגרום לסבל נורא לכל תושבי הדרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully