וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "נבנה בהתנחלויות גם בלי אישור מארה"ב"

פנחס וולף וניר יהב

10.8.2009 / 12:51

שר הפנים אמר את הדברים בסיור שערך בשטחי E1 יחד עם שר יו"ר הכנסת. הממשל האמריקאי הבהיר כי הבנייה במקום אסורה על פי הדין הבינלאומי

שר הפנים אלי ישי ויושב ראש הכנסת ראובן ריבלין סיירו הבוקר (שני) בשטחי E1, מזרחית לירושלים. בסיור, שנערך בין היתר במעלה אדומים, אמר ישי כי הוא "מקווה שראש הממשלה יצליח לשכנע את האמריקאים". לדבריו, "אם נשכנע אותם, מה טוב. אך במידה שלא, ישראל תצטרך לבנות בכל גושי ההתיישבות. אני בטוח שהאמריקאים יבינו זאת בסוף, שלישראל לא היה מנוס".

ריבלין קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "להפגין עמדה בלתי מתפשרת מול האמריקאים ולהבהיר להם שהפסקת הבנייה מהווה סכנה לירושלים ולעתידה". מאז כניסת נשיא ארצות הברית ברק אובמה לתפקידו, הבהיר הממשל האמריקאי כי הבנייה באזור מהווה הפרה של הדין הבינלאומי, ועליה להיפסק.

הוא הוסיף כי "המאבק על ירושלים מתחיל במעלה אדומים". לדבריו, "שמירה על רצף טריטוריאלי עם ירושלים הוא קונצנזוס לאומי ובטחוני". הוא ציין כי את הדברים "אמרו כבר בשנת 2000 ראש הממשלה דאז אהוד ברק ושר הביטחון לשעבר בנימין בן אליעזר".

תנועת שלום עכשיו מסרה בתגובה כי "ריבלין וישי פוגעים במעמדה של ירושלים ומבקשים להפוך את בירת ישראל לעיר מסוכסכת ומדממת ללא יכולת להגיע לפתרון. התרחבות ירושלים לכיוון מעלה אדומים תסתום את הגולל על האפשרות להקים מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל ותמנע כל הסדר שפוי בעתיד".

על פי תוכניות מתאר, במבשרת אדומים אמורות לקום 3,500 יחידות דיור וכן אזור תעשייה משותף לפלסטינים ולישראל. נכון להיום, כל האישורים לבנייה מוקפאים בשל הלחץ האמריקאי.

לטענת הפלסטינים, הבנייה במקום תקטע את הרצף הטריטוריאלי בין חלקי הגדה המערבית. גורמים בעיריית מעלה אדומים טענו מנגד כי אין דברים בגו, שכן קיים רצף של תנועה פלסטינית באזור. יש להוסיף כי נתניהו הגיע למקום במהלך קמפיין הבחירות והבטיח כי אזור התעשייה יקום כמתוכנן.

יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ חיים אורון, הגיב הבוקר לסיור ואמר כי הבנייה בשטחים הללו תהווה "מהלך נוסף בדרדור מדיוניות הממשלה לעימות עם העולם כולו". לדבריו, "אל ליו"ר הכנסת להשתמש בתפקידו לקידום עמדותיו הפוליטיות".

ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאלי אמר כי "זאת פעם ראשונה שמקפיאים את הבנייה במעלה אדומים בעקבות הלחץ האמריקאי. ההקפאה יוצרת לנו בעיות אנושיות שלא מקבלות פיתרון. למרות ידידותינו עם האמריקאים, על הממשלה להמשיך לבנות. צריכים להיות גם קווים אדומים במדיניות החוץ של ישראל".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי דבריו של יו"ר הכנסת רובי ריבלין "מסוכנים וקיצוניים ומהווים מכשול לרעיון שתי המדינות לשני עמים". לדברי ח"כ טיבי, "היו"ר ריבלין ביקר בשטח כבוש ומשם הסית כדי להצית אש מדינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully