וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע בוטלה הרצאה של טיבי בישיבה חרדית?

ניר יהב ויוסי מדריסוביץ'

10.8.2009 / 12:30

ח"כ טיבי הוזמן להרצות בפני בחורי ישיבת באר יעקב וטען כי הנהלת הישיבה ביטלה את השתתפותו "עקב לחצים". בישיבה טוענים: "הוא לא רצה להתעמת עם ברוך מרזל"

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) היה אמור להופיע מחר (שלישי) באירוע שארגנה ישיבת באר יעקב החרדית במחנה קיץ שמתקיים במושב שדה יעקב שבעמק יזרעאל. בסופו של דבר התקבלה החלטה כי הרצאתו של טיבי באירוע המדובר מבוטלת, אולם על הסיבה לכך ישנן מספר גרסאות.

ח"כ טיבי טוען כי אנשי הישיבה החליטו לבטל את השתתפותו באירוע עקב לחצים שהופעלו עליהם מתורמים. עוזרו של ח"כ טיבי, עו"ד רידא ג'אבר, סיפר לוואלה! חדשות כי "נציגי הישיבה הפצירו בנו וביקשו שח"כ טיבי יבוא להרצות בפניהם. התלבטנו ובסופו של דבר הסכמנו למרות שלא מדובר בקהל היעד של טיבי. חשוב לנהל דו-שיח גם בין קטבים שונים".

עוד הוסיף עו"ד ג'אבר כי "אתמול התקשר אלינו הרב דוד רוט מהישיבה והסביר במבוכה לח"כ טיבי כי מופעלים עליו לחצים ואיומים להפסיק את התרומות אם ח"כ טיבי ירצה בפני התלמידים ולפיכך הוא ביטל את ההרצאה. ח"כ טיבי הוא דמוקרט הבטוח בעמדתו ולכן הוא היה מוכן לבוא, לשמוע ולהשמיע. אנשי הימין חששו ממנו, מדבריו ומעמדתו".

בישיבה עצמה קיבלו בתדהמה את דבריו של טיבי וציינו כי טיבי בעצמו החליט לבטל את השתתפותו באירוע, מפני שהפאנל המתוכנן כלל את פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל. מארגן המחנה, נתי חדיד, אמר כי "טיבי התקשר אלינו ואמר שהוא לא מסכים להגיע ליום עיון עם ברוך מרזל. חשבנו שלטיבי יהיה מה להגיד לבחורים שלנו, אבל לא יכולנו לבטל את השתתפותו של מרזל. אין בעיה שחבר כנסת ערבי יבוא לדבר עם בחורי ישיבה".

פעיל הימין מרזל מסר בתגובה כי "טיבי ביטל את ההופעה שלו, אחרי שהוא שמע שאני מופיע שם. ברור שהוא רגיל לנחנחים של הכנסת, שלא נותנים לו בשיניים כמו שצריך ואם הוא היה מגיע לשם, הייתי מראה לכולם עם מי יש לנו עסק ושם אותו במקומו. אני חושב שהוא פחד ממני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully