וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בפתח מנסים לחסל פוליטית את ברגותי?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.8.2009 / 10:38

מקורות בארגון חוששים שמספר גורמים החליטו לקשור קשר נגד מרוואן ברגותי, הכלוא בישראל וזוכה לפופולריות רבה בקרב הפלסטינים, והוסיפו אותו ל'רשימות החיסול'

האם בארגון פתח מנסים לחסל פוליטית את מרוואן ברגותי, הכלוא בישראל? בכיר בזרוע הצבאית של פתח – גדודי חללי אל-אקצא – אמר (שני) כי הוא חושש שפעילים בארגון החליטו לקשור קשר נגד ברגותי, הזוכה לפופולריות רבה בקרב הציבור הפלסטיני, ולחסלו פוליטית. דבריו של הבכיר צוטטו בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון.

הבכיר אמר עוד כי שמו של ברגותי נעדר מרשימות שחולקו לפעילים, ובהן המלצות עבור מי להצביע למוסדות הארגון. ברגותי, היושב בכלא הדרים הישראלי, הציג את מועמדותו לוועד המרכזי של פתח. על פי ההערכות, ברגותי צפוי לזכות במושב בוועד, וזאת למרות החששות מחיסולים פוליטיים מצד הגווארדיה הוותיקה של פתח החוששת למעמדה בארגון.

עם זאת, על פי סקר שקיימה רשת "סקיי" הבריטית בקרב משתתפי ועידת פתח, המועמד לוועד המרכזי שצפוי לזכות למרבית הקולות הוא ברגותי. על פי הסקר, זוכים גם אבו מאהר גנים, עבאס זכי, מוחמד דחלאן, תאופיק טיראווי, סאיב עריקאת ואבו עלא לקולות רבים.

בוועידה מתחרים מספר מחנות, ביניהם מחנהו של ברגותי הנחשב למנהיג הדור הצעיר של פתח, מחנה ג'יבריל רג'וב ששימש בעבר כראש מנגנון הביטחון המסכל בגדה, מחנה מוחמד דחלאן שהיה ראש מנגנוני הביטחון ברצועה וזוכה לתמיכת בכירי הארגון חוסיין א-שייח' ותאופיק טיראווי ומחנה הוותיקים בראשות ראש צוות המשא ומתן לשעבר אבו עלא.

לאחר שההצבעה למועצה המהפכנית ולוועד המרכזי של פתח התארכה עד לשעות הקטנות של הלילה, היום בבוקר צפויים להיספר הקולות. ועידת הבחירות בארגון מסרה כי הליך הבחירות עבר בהצלחה וכי התוצאות לבחירות הוועד המרכזי צפויות להימסר אחר הצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully