וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמה על הנייר: המס ירד - המחיר נשאר

מאת דניאל שמיל

10.8.2009 / 7:06

בניגוד לצפוי, צרכני המכוניות הקטנות לא הרוויחו מרפורמת המיסוי הירוק ומחירן נותר בעינו על אף הפחתת המיסוי. היצרנים: "עלויות היצרן עלו וקיזזו את הפחתת המיסוי"

המיסוי הירוק - הטלת מס על מכוניות חדשות בהתאם לרמת הזיהום שלהן - העלה כצפוי את מחיריהן של מרבית דגמי המכוניות בשוק הישראלי. ואולם, במפתיע, גם דגמים ירוקים שאמורים היו להיות מוזלים, נותרו באותו מחיר. מכוניות קטנות כמו דייהטסו סיריון, סיאט איביזה, סוזוקי סוויפט ואחרות שמרו על מחיריהן. למען ההגינות יש לציין שדגמים אחרים באותה קטגוריה, חלקם אפילו של אותם יבואנים (סקודה פאביה, פורד פיאסטה) הוזלו בכמה אלפי שקלים.

מחירה של דייהטסו סיריון, הנמצאת בקבוצת הזיהום הנמוכה 4, אמור היה לרדת ל-93 אלף שקל, אך נותר 97 אלף שקל; סוזוקי סוויפט, גם היא בקבוצת הזיהום 4, יכולה היתה להיות מוזלת ל-95 אל שקל, אך מחירה נותר 99 אלף שקל; סיאט איביזה צפויה היתה להיות מוזלת ל-102 אלף שקל, אך המחיר נשאר 105 אלף שקל.

מדוע המכוניות לא מוזלות? יהודה בר-נתן, מנהל השיווק של דייהטסו וסאניונג בטלקאר: "היינו אמורים להעלות את מחירי המכוניות מכמה סיבות - שער הין שעלה והיצרן שהעלה את מחיר המכונית. החלטנו לא להעלות את המחיר, אלא לקזז אותו עם המיסוי הירוק ומקביל להוסיף אבזור למכונית. כדאי לשים לב שגם את הטריוס ייקרנו פחות מעליית המס וגם בדגמי סאנגיונג השונים. אנחנו סופגים את התייקרות המחיר כי הדולר סביר, מחירי היצרן סבירים ואנחנו לא רוצים מחירים מוגזמים".

דן גפני, מנהל מותג סוזוקי וסמנכ"ל מכשירי תנועה: "כל אחד עושה את השיקולים שלו. יש כאן שיקולי מטבע ושיקולים נוספים. אנחנו הוזלנו את מחיר האלטו (מכונית מיני - ד"ש) וגם המחיר של הספלאש (מיקרו ואן) יהיה נמוך יותר בזכות המיסוי הירוק".

מחברת סיאט לא נמסרה תגובה.

"חברות הליסינג תופסו את כולם בגרון"

בחודשיים האחרונים מתחוללת מלחמה קרה בין היבואנים לרשות המסים. היבואנים טוענים כי האוצר העלה את המסים וברשות המסים טוענים כי היבואנים לא מוזילים את המחירים כפי שהיו יכולים. המתיחות הגיעה לשיא כאשר רשות המסים שלחה אזהרה מרומזת ליבואנים כי מי שיעלה את המחיר יתר על המידה ייצא מקבוצות הרישוי. היבואנים, בתגובה, התייעצו עם עורכי דין לפני פרסום המחירונים החדשים.

בועז סופר, סמנכ"ל בכיר ברשות, אף אמר ל-themarker: "בישראל היבואנים מתפללים ששערי המטבעות יעלו כדי שיהיה אפשר לעלות את המחירים מחוץ לקבוצות הרישוי. חברות הליסינג תופסות את כולם בגרון. היבואנים עושים כל מאמץ להוכיח לרגולטור שאין תחרות".

מדבריו של סופר משתמע כי יבואני הרכב מתחשבים באינטרס של חברות הליסינג. אלה מבקשות שמחיר המכונית יהיה גבוה ככל האפשר, כדי שהפער בין המחיר שבו הן קונות את המכונית - לאחר הנחה משמעותית - ובין מחיר המחירון יהיה גדול ככל האפשר.

דברים אלה עוררו תגובות רבות. בכיר בענף אמר אתמול: "צריך להבין שהמיסוי היא העלאת מסים, חד וחלק. קבוצות הרישוי מורידות את המחירים. ביטול הקבוצות יקפיץ את המחירים בכל הענף. בעולם יש התייקרות אטית של המוצרים. לאורך זמן, מס הקנייה על הרכב, שהוא יחסי, יילך ויגדל. לעומת זאת ההטבות של המיסוי הירוק הן קבועות, ולכן הן יישחקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully