וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משלחת חמאס בקהיר תדון בעסקת שליט"

ניר יהב ואופק עיני

10.8.2009 / 8:30

כך מדווח העיתון א-שרק אל-אווסט מפי מקורות ישראלים ופלסטינים. אתמול דיווח אתר חדשות פלסטיני המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי כי הושגה התקדמות בעסקת שליט

משלחת חמאס הגיעה לקהיר תחת שמירה ביטחונית כבדה בניסיון להתקדם בעסקת שליט, כך מדווח הבוקר (שני) העיתון א-שרק אל-אווסט מפי מקורות ישראלים ופלסטיניים. העיתון מוסיף כי הביקור מתבצע יום אחד בלבד לאחר פגישה סודית של בכירי מערכת הביטחון הישראלית בעניין עסקת שליט. בכיר חמאס, יחיא מוסא, אמר לעיתון כי "למשלחת שעזבה לקהיר יש אג'נדה מיוחדת משלה", וציין כי "אין בידיו מידע מדויק" בנוגע להתקדמות בעסקה. עם זאת, מקורות בחמאס הוסיפו לעיתון כי "בסופו של דבר, מי שמחליט בעניין הזה היא הזרוע הצבאית ולא הפוליטית" והבהירו כי "אין התקדמות ממשית בעסקה".

על פי הדיווח, בפגישה בין בכירי המערכת הביטחונית, שהתכנסה בזמן לא שגרתי - יום שישי אחר הצהריים, השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, ראש המוסד מאיר דגן, ראש השב"כ יובל דיסקין, הרמטכ"ל גבי אשכנזי, ראש אמ"ן עמוס ידלין, אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט וכן חמישה שרים נוספים ובכירי צבא.

אמש דיווח אתר החדשות הפלסטיני "פלסטין אל-יום", המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי, כי הושגה התקדמות משמעותית במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט וכי ייתכן ושליט יושב לישראל עוד לפני סוף חודש ספטמבר. לדיווח אין שום אישור ממקורות אחרים.

הפרשן לענייני ישראלים של האתר דיווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר הביטחון אהוד ברק ועם ראשי מערכת הביטחון במטרה לדון בעסקת שליט. "התקבלה בפגישה החלטה אסטרטגית לסיים את פרשת שליט ולהסכים על כל השמות המופיעים ברשימת חמאס", מסר. על פי הדיווח, הפגישה נערכה לאור בקשתו של נשיא מצרים חוסני מובארק.

משלחת חמאס בראשות בכיר הארגון ברצועת עזה ד"ר מחמוד א-זהאר, הגיעה אתמול במפתיע לקהיר במטרה לדון עם בכירי הממשל המצרי בדיאלוג הפנים-פלסטיני שהסבב הבא שלו אמור להתקיים ב-25 באוגוסט בקהיר. כך דיווח מקור ביטחוני מצרי לכלי תקשורת ערבים. יחד עם זאת, לא מן הנמנע שאחד הנושאים שיעלו במהלך הביקור הוא המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט.

(פרסום ראשון: 9/8, 22:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully