וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי, תתפטר

ליבי גלבר

10.8.2009 / 9:50

אחרי שביקש מהשופט דרורי לחוס על האברך שדרס עובדת חניון, מבקש אלי ישי מנשיא המדינה שיעניק חנינה לעבריין המורשע בניזרי. למי שפספס – המבקש הוא שר הפנים של ישראל

למה לערב שמחה בששון, למה לערב אפליה בדיכאון. אלי ישי, שר הפנים, מבקש מנשיא המדינה להעניק לשר לשעבר שלמה בניזרי חנינה כללית (לא פחות), בין היתר בתור היותו "בן עדות המזרח". על בניזרי, הפושע המורשע, הוא אומר כי "היה שותף מלא לגישה המיוחדת של תנועת ש"ס הדוגלת בכבוד לבריות, באהבת ישראל". להזכירכם, מדובר באותו בניזרי שהאשים את הקהילה ההומו-לסבית ברעידות האדמה בעולם, ובאותו אלי ישי שביקש את התחשבות השופט באברך שדרס עובדת חניון רק כי ביקשה תשלום עבור החניה - מפאת ייחוסו המשפחתי ומפני שרצה האברך להתמנות לדיין. אותו אלי ישי שביטל בהרף עין את נוהל גדרה-חדרה, ויום אחרי גיבה את דבריו העלובים של ראש מנהלת ההגירה, ציקי סלע (שאמר בהקשר לגירוש ילדים, בין היתר: "אז מה אם הם ילדים, גם ההיא מהישרדות עזבה את בנה לחודשיים"). מעשים ואמירות אלה של שר בישראל מביישים השלטון הדמוקרטי. וגם את עדות המזרח.

אם לא מתעמקים בדעותיו ומפשפשים בציציותיו, אלי ישי נראה לכאורה אדם עדין נפש ונעים הליכות. איש המכהן באחד התפקידים החשובים בממשלה, שעל כתפיו הנאות מוטלת אחריות קשה מנשוא – כזאת שאמורה לשאת בחובה חוש צדק עמוק והומניות יוצאת מן הכלל. אך בכל פעם מחדש הוא נופל בפח: מתברר שהשוויון על פי ישי לא נוגע לכל העם, אלא למקורבים אליו. בהצהרותיו הוא מתגלה כאיש חשוך, הפועל למען מקורביו, בניגוד מוחלט לערכים הנעלים להם נשבע. אולי הוא מזרחי, אבל הוא בטח לא חברתי.

ביזיון בית המשפט

אם מאמין השר ישי בצדקתו, ובכך שנעשה כאן עוול גדול - שיגיד בקול גדול שבניזרי חף מפשע, שיעשה הכל למען משפט חוזר. אך הדרישה לחנינה עבור איש ציבור שהורשע בשחיתות בבית משפט והנפנוף המגוחך במוצאו של השר לשעבר כעילה לכך, מעליבים לא רק את המזרחיים במדינה, אלא את כל אזרחיה. הצהרות כאלה מבזות את מערכת המשפט בישראל, שישי הוא ממנהיגיה החשובים. ישי לא יצא, לפחות לא בפומבי, למען דחיית גזר דין של גנב מכוניות פשוט שביקש לשהות עם אמו הקשישה החולה בחגים. ישי לא השתתף בעצרת הגאווה והסובלנות. יתרה מכך: סביר להניח שדרישתו של ראש הממשלה נתניהו שיוטל איפול תקשורתי על ביקורו במרכז הנוער הגאה נבע מהחשש שמא יעורר את חמתו של ישי. שר הפנים לא התאמץ לפעול כך למען מי שהוא לא מזרחי, שלא לומר, למען מי שלא מקורב לרב.

יש די והותר גזענות במדינה מכדי לשאת את השימוש הנואל של ישי בקלף המזרחי. שר הפנים מבזה את ש"ס כתנועה חברתית, מבזה את כל אזרחי המדינה – המזרחיים, האשכנזים, הערבים והכופרים הגמורים. הוא אפילו מבזה את הפושעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully