וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 76 לקה בשפעת החזירים, מצבו קשה

נעמה טלמור

9.8.2009 / 17:52

הקשיש מאושפז במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים השרון. ממשרד הבריאות נמסר כי הוא סובל בנוסף ממחלת לב כרונית

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

גבר בן 76 מאושפז במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים השרון לאחר שלקה בשפעת החזירים. ממשרד הבריאות נמסר היום (ראשון) כי הגבר סובל ממחלת לב כרונית.

במהלך סוף השבוע מת גבר בן 50 מסיבוך של שפעת החזירים. היה זה מקרה מוות חמישי כתוצאה מהמחלה בישראל. נכון להיום, אובחנו בארץ 2,000 חולים בשפעת החזירים. 15 מהחולים נמצאים במצב קשה, והם מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ.

על רקע ההערכות המדאיגות לפיהן בחורף הקרוב צפויים אלפי בני אדם להידבק בשפעת החזירים, החליטו היום במגן דוד אדום על שורת צעדים מידיים במטרה לשפר את ההתמודדות עם המחלה. הנחייה שהתפרסמה הבוקר בארגון מורה לכל העובדים והמתנדבים לעבור הדרכת רענון בסכנות ההדבקה, אבחון המחלה, הסיכונים מסיבוכי המחלה ומיגון שמטרתו צמצום האפשרות ההדבקה מחולים.

כמו כן, נרכש לאחרונה מכשיר מיוחד שיוצב בתחנות מד"א השונות, שיאפשר שטיפה וריסוס של אמבולנסים. המכשיר החדש יאפשר לשמור על רמת היגיינה גבוהה יותר ויסייע במניעת העברת הנגיף מחולה לחולה אחר.

בנוסף ירכוש ארגון ההצלה מספר גדול של מסכות חדישות בדרגות הגנה ואטימה גבוהה יותר מאלה שמספקות מסכות הפנים הבסיסיות. המסכה נועדה להגנה נשימתית כדי לצמצם למינימום את החשיפה לנגיפים באוויר בעת התפרצות מגפת שפעת החזירים בקנה מידה קטלני. במקרים קלים ייעשה השימוש במסכת פנים בסיסית.

"אמצעי הזהירות הם חלק משורת צעדים שהארגון יבצע במגוון תחומים אם תתרחש התפרצות אלימה של הנגיף, והם נועדו לצמצם למינימום את ההדבקה של צוותי מד"א והתפשטות הזיהום מחולה לחולה אחר המשתמש באמבולנס", אמר מנכ"ל מד"א, אלי בין.

ביום חמישי החליט משרד הבריאות לשנות את הגדרת מקרי התמותה מהשפעת. על פי ההחלטה החדשה, כל מקרה מוות של אדם שחלה בשפעת ולא ניתן לשלול את הקשר בין מותו למחלה, יוגדר כמוות משפעת החזירים. עקב השינוי נוסף למניין המתים גבר בן 44 שמת לפני מספר שבועות.

ביום רביעי מתה ילדה בת 12 אשר אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully