וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: רשלנות גרמה למותו של לוחם גולני

9.8.2009 / 17:07

המשטרה הצבאית ממשיכה לחקור את נסיבות מותו של החייל אור חדד מבית דגן. מעצרו של החשוד בגרימת המוות הוארך ופרקליטו טוען: "זה לא משחק בנשק, אולי רשלנות"

המשטרה הצבאית החוקרת בודקת האם החייל החשוד בגרימת מותו של לוחם גולני סמל אור חדד מבית דגן, כיוון את נשקו על מנת להוכיח לחברו כי הוא מסוגל לשלוט בכוונת הנשק. היום (ראשון) האריך בית הדין הצבאי של פיקוד הצפון את מעצרו של החשוד בגרימת מותו של חדד עד ליום חמישי.

במשטרה הצבאית חושדים כי הלוחם שביצע את הירי וחברו שהו במרחק של כ-25 מטרים מחדד, כשאחד מהם הציב בפני חברו אתגר להשתמש בכוונת האופטית המכונה "טריג'יקון". מדובר בכוונת שמגדילה פי כמה את האובייקט ומאפשרת ליורה לדעת מרחק משוער אל המטרה. הלוחם שרצה להראות לחברו את יכולותיו, הרים את נשקו וכיוון אותו אל גבו של חדד ואז לחץ על ההדק. כתוצאה מכך נפלט כדור שפגע בגבו של חדד והביא למותו.

"במידה והחשד נכון, אין מדובר במשחק בנשק אלא אולי ברשלנות, אמר פרקליטו של החייל החשוד, עו"ד אהרון שליין. "ניסו לצייר את הירי כמשחק בנשק לשם המשחק. בכל אופן, אנו ממתינים למיצוי החקירה על ידי מצ"ח וכשחומרי החקירה יגיעו לידינו, נביע את עמדתנו".

לדברי עו"ד שליין, הלוחם שרוי במצב נפשי קשה מאוד. "הוא עדיין בהלם ולא מצליח לעכל את התוצאות הקשות. ליבו עם משפחתו של חדד שנושאת באבל הכבד, וצריך לזכור שגם הוא חלק מהסיפור הטרגי הזה. הוא מבין שאת האירוע הקשה הזה הוא יצטרך לשאת לשארית חייו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא בחקירת מצ"ח ועם סיומה יועברו הממצאים לחוות דעת הפרקליטות הצבאית. ראוי שלא יוסקו מסקנות טרם בדיקת נסיבות האירוע".

  • עוד באותו נושא:
  • אור חדד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully