וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פידל קסטרו - מילון למתחילים

טלי גולדשטין

9.8.2009 / 12:50

אחרי כמעט חמישה עשורים בשלטון, לא חסך פידל קסטרו את תורתו מהעם. כעת, ראה אור מילון חדש המבאר את כל המילים בהן השתמש בנאומיו

קובה הורגלה על ידי מנהיגה הדיקטטורי והצבעוני פידל קסטרו לשעות ארוכות של נאומים, מאמרים באורך אלפי מילים וראיונות שלא נגמרים. הקובנים מצאו דרך לקצר את החוויה המייגעת לעיתים בעזרת מילון חדש של תורת פידל קסטרו.

"אבטלה" ו"היסטוריה" הן בין המילים הרבות בעבורן המילון החדש מספק הגדרה. המילון, בן 339 העמודים, שאב את אוצר המילים שלו מחלקי נאומים, מאמרים והצהרות של קסטרו במהלך 49 שנות שלטונו באי.

לפי רשויות קובה, המילון אמור לספק הנחיות ל"אינטלקטואל" הקובני, והא נסמך על "הספר האדום הקטן" של מנהיג סין הקומוניסטית יושב הראש מאו דזה דונג. את המילון חיבר סלומון סוסי סרפטי, מנתח נאומים בבית הספר לאידיאולוגיה של המפלגה הקומוניסטית בקובה.

ביום חמישי פידל קסטרו חגג 83. ארה"ב, הנשיא הקובני בטיסטה והעולם המערבי הוכו בתדהמה כאשר המנהיג המהפכן ביצע הפיכה צבאית ב-1 בינואר 1959, ושינה את אופיו של האי מן הקצה אל הקצה. במקום תאגידי ענק שבונים מלונות פאר ומגלגלים מיליארדים מעל ראשי העניים קיבלו הקובנים מדינה סציאליסטית, שאמנם דואגת לחינוך ולבריאות, אולם חונקת את חירויות הפרט וכמובן אינה מאפשרת בחירות דמוקרטיות.

קסטרו פרש מתפקידו כנשיא קובה בפברואר האחרון לאחר 49 שנים בשלטון בעקבות מצבו הבריאותי הרעוע. אחיו ראול הפך לנשיא במקומו ובאמתחתו תוכניות להחייאת הכלכלה הקובנית תחת פיקוחה של המפלגה הקומוניסטית השלטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully