וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פתח זונח את זכות השיבה לישראל?

ניר יהב, כתבנו לעניני ערבים

9.8.2009 / 12:13

במצע המדיני של פתח נקבע ש"הארגון דבק בעקרונות העם הפלסטיני הנוגעים לפליטים ולשיבתם". עם זאת, לא צויין לאן ישובו. גם המילים "מאבק מזויין" לא נכללו במצע

משתתפי ועידת פתח אישרו הבוקר (ראשון) את מצעו המדיני של הארגון, הכולל התייחסות עמומה לזכות השיבה של הפליטים. "ארגון פתח דבק בעקרונות העם הפלסטיני הנוגעים לאדמה ולירושלים ולשחרורן, להתנחלויות ולהסרתן וכן לפליטים ולשיבתם", נכתב במצע. "הארגון יישאר נאמן לשהידים ולקורבנות וימשיך להיאבק למען חירותם של האסירים".

בהתייחסות להתנגדות (המאבק בכיבוש), נכתב כי לעם הפלסטיני זכות להתנגד לכיבוש בכל האמצעים. על פי המצע, פתח "מחויב לאופציית השלום הצודק ופועל למען השגתו, אך לא נוריד מסדר היום שום אופציה. אנחנו מאמינים שההתנגדות על שלל סוגיה היא זכות לגיטימית של עמים כבושים במאבקם בכובש". יצויין עם זאת, שהמילים "מאבק מזויין" לא נכללו במצע.

"ארגון פתח הינו ארגון שחרור לאומי שמטרתו סילוק הכיבוש והשגת עצמאות לעם הפלסטיני", נכתב עוד במצע. "הארגון הוא חלק בלתי נפרד מתנועת השחרור הערבית ומחזית הכוחות הבינלאומיים הפועלים למען חירות ועצמאות העמים". המצע קובע עוד כי לפתח יש זכות לעשות שימוש בכל אמצעי העומד לרשותו למען שמירה על האחדות הלאומית, הלגיטימיות הפלסטינית והזכות להגדרה עצמית.

אתמול נבחר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לראש פתח בוועידת הארגון בבית לחם. אבו מאזן היה המועמד היחיד לתפקיד ונבחר פה אחד. אבו מאזן אמר לאחר בחירתו שוועידת פתח מבטאת דף חדש עבור ארגון פתח. "אנו אומרים לעולם שאנו התחלנו את הדרך הזו ונשלים אותה כשנגיע להקמת מדינה פלסטינית עצמאית".

nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully