וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עובדי בריאות ייעדרו בזמן מגפה?

נעמה טלמור

9.8.2009 / 11:26

מחקר חדש מצא כי שישית מכח העבודה בענף הבריאות לא יתייצב לעבודה אם תפרוץ מגפה קשה. "מעסיקים ימצאו עצמם מול שוקת שבורה בעת אירוע"

מחקר חדש המפורסם בימים אלה על ידי חוקרים מאוניברסיטת ג'והנס הופקינס בארה"ב וחוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מעלה כי 16% מאנשי בריאות הציבור בארה"ב יבחרו שלא להגיע לעבודה בעת פנדמיה (מגפה עולמית) של שפעת. המחקר, אשר פורסם השבוע בעיתון המדעי PloS One, נערך בקרב 1835 עובדי בריאות ב- 3 מדינות בארה"ב.

כאשר החוקרים ניתחו את התשובות, התברר כי האמונה ביכולת האישית לספק תגובה משמעותית לאירוע מהווה גורם קריטי בפעילות. 'עובדים אשר הגדירו יכולת זו כ-"גבוהה", נטו פי 18 להביע נכונות לבוא לעבודה בעת משבר, גם אם יהיה חמור ומסוכן להם באופן אישי”, מספר ד"ר רן בליצר, מרצה בכיר במחלקה לאפידמיולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, חוקר מוביל במחקר, ויועץ משרד הבריאות.

"תוכניות מוכנות לחירום לוקחות פעמים רבות בחשבון כי חלק מהצוות הרפואי לא יוכל להגיע לעבודה בשל מחלה או פגיעה, אולם הנכונות של הצוות להגיע לעבודה, תוך סיכון עצמי, הינה מרכיב קריטי בהיערכות - אשר לא תמיד נלקח בחשבון".

"למחקר משמעויות מעשיות רבות. על המעסיקים להבין שעליהם לבצע הסברה והדרכה בקרב הצוותים עוד בטרם פרוץ המשבר, ולהדגיש בפניהם את חשיבות תפקידם. אחרת, הם עלולים למצוא עצמם מול שוקת שבורה בעת אירוע”, מסכם ד"ר בליצר. לדבריו, תוכניות הכשרה מתאימות מפותחות כעת באוניברסיטת ג'והנס הופקינס בכדי לתת מענה בדיוק לצורך זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully