וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

64 להפצצת נגסקי: 61% מהאמריקאים בעד

טלי גולדשטין

9.8.2009 / 11:08

מצביעים מבוגרים יותר, גברים ורפובליקנים היו אלו שתמכו בהחלטת הממשלה אמריקאי להטיל את פצצות האטום על יפן. 140 אלף בני אדם נהרגו כתוצאה מההפצצה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה היפני טארו אסו הגיע הבוקר (ראשון) לטקס הזכרון ה-64 להטלת פצצת האטום על נגסקי. "כנחשוב על השלום ביפן ועל השגשוג, לעולם לא נשכח את החיים היקרים שאבדו בעבר. יפן היא האומה היחידה שבאמת יודעת את השפעות פצצת האטום. עלינו להמשיך ולפעול לשיתוף פעולה עם הקהילה הבינלאומית כדי שטרגדיות העבר לא יישנו", אמר המנהיג.

לפי סקר שנערך באחרונה, 61% מהאמריקאים סבורים כי ארה"ב עשתה את הדבר הנכון כשהטילה את פצצת האטום על הירושימה ונגסקי. מצביעים מבוגרים יותר, גברים ורפובליקנים היו אלו שתמכו בצעד לעומת נשים, צעירים ודמוקרטים. עד כה, ארה"ב היא המעצמה היחידה שהשתמשה בכוח הגרעיני שלה כדי להכניע מדינה אחרת.

140 אלף בני אדם נהרגו כתוצאה מההפצצה, שסיימה את מלחמת העולם השניה בשנת 1945. שלושה ימים לפני כן הטילה ארצות הברית בהוראתו של הנשיא דאז הארי טרומן פצצת אטום ראשונה בהיסטוריה על העיר הירושימה. לפחות 27 אלף בני אדם מתוך אוכלוסית העיר, שמנתה 200 אלף תושבים, נהרגו בהפצצה על נגסאקי.

מאז 1945, לפחות 70 אלף בני אדם נהרגו כתוצאה מהשפעות הפצצה. מספר ההרוגים מתעדכן מדי שנה, כיוון שקורבנות נוספים מתים מחולי הנובע מקרינה רדיואקטיבית. רק השנה נוספו לרשימת ההרוגים 3,069 בני אדם.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • נגסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully