וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה בבריטניה חוגגת על כשלון רה"מ

טלי גולדשטין

9.8.2009 / 10:40

לאור המדיניות הכלכלית הכושלת של ראש הממשלה ושר האוצר לשעבר גורדון בראון, מתכננים יריביו את נצחונם בבחירות ואת הבראת הכלכלה לפי המדיניות השמרנית

המפלגה השמרנית בבריטניה, המכינה עצמה כבר עכשיו לניצחון בבחירות הבאות לפרלמנט, בודקת תוכנית להעלות את מס ערך המוסף ל-20% אם אכן יגרפו את הניצחון כחלק מחבילת חירום להצלת הכלכלה הבריטית. ההצעה – שצפויה להגדיל את תקציב הממשלה ב-10 מיליארד לירות שטרלינג בשנה – נשקלת בדרגות הרמות ביותר של ממשלת הצללים, דיווח הבוקר (ראשון) ה"סאנדיי טלגרף".

אם ינצחו ה"טורים" בבחירות, ייתכן וכבר שבוע לאחר מכן תיושם התוכנית הכלכלית במסגרת חבילת החירום, שתכלול ככל הנראה גם קיצוצים בהוצאה האישית. דייויד קמרון, מנהיג השמרנים, וג'ורג' אוסבורן, שר האוצר בממשלת הצללים, הבינו כבר כי הם צפויים לרשת יחד עם השלטון גם את הכלכלה הקורסת וכי קיצוצים בהוצאות הממשלה לא יספיקו על מנת להבריאה. "העלאת מיסים תהיה חלק מהמשוואה. הגיע הזמן לתרופה חזקה", אמר גורם בממשלת הצללים.

השמרנים מאמינים כי העלאת מס ערך המוסף מיד אחרי הבחירות תהיה הדרך להוכיח כי ראש הממשלה נוכחי, מנהיג מפלגת הלייבור, הוא האשם במצב הכלכלה, כמו גם ממשלתו.

צעד זה הוא חיקוי של מדיניותה הכלכלית של ראש הממשלה מרגרט תאצ'ר, שהעלתה את מס ערך המוסף ל-15% ב-1981, בזמן בו הכלכלה הבריטית נאבקה כדי להיחלץ ממיתון. תחילת שנות ה-80 היתה תקופה עגומה של תעשייה נחשלת, סגירת מפעלים ואיבוד משרות בצפון מזרח אנגליה. שיעור האבטלה בערי המכרות עלה על 20%. תאצ'ר נבחרה בעזרת מצע ימני הקורא לשינוי בכלכלה המידרדרת. אז, כמו היום, פנה הציבור הבריטי ימינה אחרי שהתאכזב משלטון הלייבור ואוזלתו הכלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully