וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים דרשו להרחיק קיבוצניקים מהשטחים

פנחס וולף

9.8.2009 / 1:20

ראש מועצת השומרון פנה למפקד אוגדת איו"ש שירחיק קבוצת קיבוצניקים משטחי הגדה, מאחר ש"יצרו פרובוקציות". ראש אגף המשימות בתנועה הקיבוצית: "זו עלילה שפלה"

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, פנה אמש (שבת) למפקד אוגדת יהודה ושומרון (איו"ש) בדרישה להוציא צווי הרחקה מהשומרון לראש אגף המשימות בתנועה הקיבוצית, יואל מרשק, ולעוד כ-20 פעילי שמאל. דרישתו של מסיקה הגיעה בעקבות טענתו על "התפרעות אלימה של פעילי שמאל קיצוני וערבים מיום שישי בצהרים, מספר שעות לפני כניסת השבת".

לדברי המתנחלים, פלסטיניים בליווי של כ-20 פעילי שמאל קיצוני חדרו לשטח החקלאי שבתחומי ההתנחלות הר ברכה והחלו להתפרע וליידות אבנים, כשהם מניפים דגלי אש"ף וחמאס ונושאים בידיהם תמונה גדולה של יאסר ערפאת. המתפרעים עזבו את המקום לאחר שימוש באמצעים לפיזור הפגנות מצד כוחות הביטחון.

"מיד לאחר מכן המשיכו הפורעים אל המאחז החדש שהוקם לפני מספר ימים על ידי 'נוער למען ארץ ישראל' בסמוך להתנחלות והציתו צריף מעץ שהוקם במקום, כשצעיר יהודי שוהה בתוכו", טוענים המתנחלים. "הצעיר הצליח להימלט מהמקום ובעודו נמלט נזרקו לכיוונו אבנים".

לאחר התקרית, הגיעו מרשק וצוות קיבוצניקים להר ברכה כחלק מסיור קבוע שהם מקיימים באזור מידי חודשיים שבמסגרתו הם מסייעים לחקלאים הפלסטינים. לטענת המתנחלים, הגעתו של מרשק להר ברכה הייתה בניסיון לייצר פרובוקציה כלפי תושבי היישוב.

"אנחנו לא שמאל"

"כאשר הגענו למקום ראינו שהפלסטיניים ניסו לעקור ביתן שהמתנחלים הקימו על אדמת בורין", טען מרשק טען בשיחה עם וואלה! חדשות. הוא הוסיף כי הגעתו המקרית למקום דווקא הפחיתה את הלהבות.

מסיקה מצדו אמר בעקבות התקרית כי "99 אחוזים מהעימותים בין ערבים ליהודים בשומרון מאורגנים על ידי פעילי שמאל קיצוני מהארץ ומחו"ל. בעוד שנגד אזרחים המתגוררים בישובי יהודה ושומרון ישנה אצבע קלה על הדק צווי ההרחקה וההליכים המשפטיים - איום הפרובוקטורים האלימים מהשמאל הקיצוני מוזנח ברשלנות וכמעט שאיננו מטופל. על כוחות הביטחון ורשויות החוק לטפל בהם בחומרה ולהפסיקם".

בתגובה לדברי מסיקה, אמר מרשק כי "זו עלילה שפלה. אנחנו לא שמאל. אנחנו אנשי התנועה הקיבוצית ששמה לה לדגל להיות במקום שיש בו נמצאים חלשים. כמו שאני מסייע למטה גלעד שליט, אני מסייע לחקלאים הפלסטינים, בדיוק כמו שהיינו לצד המתנחלים שעקרו להם את עצי הזית. אותו גרשון מסיקה ניסה למנוע פגישות שארגנתי עם רבנים מההתנחלויות שלא שמעו בקולו ונפגשו איתנו. מסיקה מפלג את העם במקום לאחות את הקרעים. המתנחלים זה מלח הארץ. הבעיה זה עם המנהיגים שמרשים לעצמם להשתלח ללא רסן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully