וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נא להכיר: המשתתף היהודי בוועידת פתח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.8.2009 / 19:43

צירי הוועידה בבית לחם הופתעו להיתקל בד"ר אורי דיוויס, פעיל שמאל יהודי מירושלים שהתאסלם. לדבריו, זו מסגרת פוליטית ליברלית שמאפשרת מגוון דעות

הפתעה בוועידת פתח: ד"ר אורי דיוויס, יהודי יליד ירושלים שהתאסלם לפני שנה כדי להתחתן עם פעילת פתח, משתתף בוועידת פתח הנערכת בימים אלו בבית לחם ואף הגיש מועמדות למועצה המהפכנית, אחד ממוסדות הארגון. בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אמר ד"ר דיוויס: "כל המפלגות בישראל זהות משום שהן מפלגות ציוניות. לכן פניתי למפלגות הפלסטיניות וגיליתי שהשמאל הפלסטיני מאמץ ברובו את התפיסה המרכסיסטית".

"אני סוציאליסט ולא מרכסיסט", הבהיר, "לאור זאת בחרתי להצטרף לארגון פתח. זו מסגרת פוליטית ליברלית המאפשרת מגוון של עמדות ורעיונות. הארגון נלחם נגד גזענות ובעד שחרור האדמות מהכיבוש ושחרור האדם". דיוויס גילה עוד כי אבו ג'יהאד, אחד ממייסדי פתח שחוסל בטוניס, הוא מי שגייס אותו לשורות פתח. "ערפאת מינה אותי לחבר המועצה הלאומית של פתח בדרגת משקיף", הוסיף.

ד"ר אורי דיוויס, 63, אחת הדמויות המרכזיות בשמאל הקיצוני בישראל, התאסלם לפני כשנה והתחתן עם מייסר אבו עלי, פעילה מרכזית בפתח. במהלך השנים קרא דיוויס לממש את זכות השיבה הפלסטינית והוא אף נטל חלק ביוזמות השיט אל חופי עזה במחאה על המצור הישראלי על הרצועה. כיום מתגורר דיוויס ברמאללה עם רעייתו.

דיוויס, המשתתף בוועידת פתח, החליט להציג את מועמדותו למועצה המהפכנית של הארגון. בראיון ל'מען' הסביר דיוויס כי החליט להתמודד לתפקיד משום שארגון פתח הוא ארגון דמוקרטי שמאפשר לכל אנשיו להתמודד "ללא הבדל דת גזע וצבע". "אם אבחר לתפקיד", הוסיף, "אפעל לשיתוף פעולה עם מפלגות, תנועות וארגונים בעולם התומכים בזכויות אדם ומתנגדים לכיבוש ולגזענות".

nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully