וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח ישראלי יימנע זיוף תעודות זהות

מוטי גל

10.12.2001 / 11:20

מדענים ישראלים מאוניברסיטת בן גוריון פיתחו שיטה המאפשרת הצפנת מידע אישי בתעודות זיהוי; הפיתוח ימנע שימוש בתעודות גנובות או מזוייפות; המידע ניתן לפיענוח גם כשהתמונה פגומה


שיטה חדשנית למניעת זיוף דרכונים ותעודות זהות: הפיתוח יאפשר הצפנת מידע אישי של נושא התעודה באופן בלתי ניתן לחיקוי. השיטה פותחה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בשיתוף עם אוניברסיטת קונטיקט בארה"ב.

פרופסור יוסף רוזן מהמחלקה להנדסת חשמל ומחשבים ופרופסור בהרם ג'בידי מאוניברסיטת קונטיקט בארה"ב מצאו דרך להסתיר פרטי מידע של נושא התעודה, כגון טביעת אצבע או פרטים אישיים אחרים, בתוך התמונה המופיעה בתעודה. המידע מתאים לנושא התעודה בלבד וכך ניתן לחשוף בקלות ניסיונות התחזות ושימוש בתעודות גנובות.

הקוד הסודי בעזרתו מזינים את התעודה במידע ידוע רק למנפיקי התעודה. השיטה להסתרת המידע משלבת שתי גישות קיימות להצגתו של המידע: מערכת דו-ממדית של נקודות גדולות וקטנות, בה משתמשים להצגת תמונות, ובר-קוד דו-מימדי, שבו מערך של נקודות ורווחים זעירים המייצגים מידע דיגיטלי.

שיטת הבר-קוד מוכרת לכול מן המרכולים: מדובר באותן שורות של קווים, המודפסות על תוויות של אריזות, ומיועדות לזיהוי מוצרים. בכוחו של בר-קוד דו-מימדי לתעד מידע מגוון הרבה יותר משורות קווים, ובעזרתו ניתן לספק מידע נרחב על אדם או על מוצר. את מידע הבר-קוד הסודי ניתן לפענח בעזרת קורלטור דו-מימדי, המכיל פונקציית סינון סודית.

טכנולוגיה זו עמידה ביותר. המידע הסודי מפוזר על פני כל התמונה וניתן לפענח אותו גם כאשר התמונה פגומה או חצויה. כמו כן, ניתן להשתמש בשיטות אופטיות, כמו גם בשיטות ממוחשבות, לפענוח המידע. החוקרים הגישו פטנט על שיטתם להסתרת מידע בתוך תמונה. ההישג דווח בכתב העת המדעי האמריקני "Applied Optics".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully