וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטי וצרפתיה מואשמים בסיוע למהומות

8.8.2009 / 14:12

נמשך משפטם של אנשי האופוזיציה הנאשמים בהתפרעויות באירן. בין הנאשמים: אזרחית צרפת הנמנית על סגל שגרירות באירן, ואזרח איראני, חוסיין רסאם, עובד השגרירות הבריטית

הלם באירופה: הטלוויזיה האירנית דיווחה היום (שבת) כי בין עשרות הנאשמים בהתפרעות במהלך הפגנות שנערכו באירן לאחר הבחירות לנשיאות נמצאים גם אזרחית צרפת הנמנית על סגל שגרירות צרפת במדינה. ואזרח איראני, חוסיין רסאם, עובד השגרירות הבריטית.

משרד החוץ הבריטי הגיע בזעם לדיווח לפיו רסאם עומד למשפט וטען כי מדובר בהפרתה של הבטחה שניתה להם על ידי השלטונות באירן. בזמן שעשרות הנאשמים עומדים למשפט, התקיימה הפגנה סוערת מחוץ לבית המשפט. לפי סוכנות הידיעות האירנית "פארס, המשטרה האירנית פיזרה בכוח מפגינים שמחו על המשפט. לא דווח על מעצרים או על פצועים.

משפטם של כמאה אנשי אופוזיציה באירן, שנעצרו במהלך ההפגנות נגד תוצאות הבחירות במדינה, נפתח ביום שבת שעבר. הם מואשמים בין השאר בפגיעה בביטחון המדינה, התפרעות והרס רכוש ציבורי. בין הנאשמים הבכירים: סגן הנשיא לשעבר מוחמד עלי אבטחי, סגן שר החוץ לשעבר מוחסיין אמינזאדה ומזכיר הממשלה לשעבר עבדאללה רמזנזאדה.

לאחרונה דחתה אירן בתוקף ביקורת של מדינות במערב על דיכוי המחאות של מפגיני האופוזיציה. לדברי שר החוץ מנושהר מותקי, המדינות האלה, ובייחוד בריטניה, התערבו בגלוי ובחשאי בהליך הבחירות והסיתו מפגינים לצאת להפגנות אלימות, שהסתיימו במעשי רצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully