וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו עלא לדחלאן: "אתה אשם בנפילת עזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.8.2009 / 10:25

ועידת פתח הנערכת בימים אלה בבית לחם משמשת במה לעימותים חריפים בין בכירי פתח. דחלאן: "אבו עלא משתף פעולה עם חמאס"

עימות נוקב בין בכירי פתח אבו עלא ומוחמד דחלאן במהלך ועידת פתח השישית הנערכת בימים אלו בבית לחם. רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה היום (שבת) כי אבו עלא, ששימש ראש צוות המשא ומתן עם ישראל, הטיל על דחלאן, מי שהיה ראש מנגנוני הביטחון ברצועת עזה ואחד מהאנשים החזקים בה, את האחריות על "נפילת" עזה לידי חמאס ביוני 2007.

על פי הדיווח, דחלאן הזועם האשים בתגובה את אבו עלא בשיתוף פעולה עם חמאס במניעת הגעתם של פעילי פתח מרצועת עזה אל ועידת פתח בגדה המערבית מחשש לחיזוק כוחו הפוליטי של דחלאן על חשבון כוחו של אבו עלא. בכיר פתח במזרח ירושלים, חאתם עבד אל-קאדר, אמר כי רק באמצעות הקלפיות יהיה ניתן לבוא חשבון "עם מי שאחראי על נפילת עזה לידי חמאס".

דובר ועידת פתח נביל עמרו אישר אמש כי ביומה הרביעי של הוועידה "התנהל ויכוח לוהט" בנוגע לנפילת רצועת עזה לידי חמאס. הוויכוח התלהט לאחר שדחלאן עצמו נשא נאום בפני באי הוועידה בו הבהיר כי הוא אינו אחראי על נפילתה של עזה לידי חמאס. על פי מספר דיווחים, נאומו של דחלאן הופרע פעמים רבות על ידי המשתתפים.

בתוך כך, מקורות בפתח מסרו כי לאור חילוקי הדעות הרבים סביב כל כך הרבה נושאים בוועידה, ייתכן שהיא תוארך עד יום שלישי ה-11 באוגוסט. זאת לאחר שפעילי פתח רבים ברצועת עזה הביעו מחאה על הפתרון לפיו יצביעו למוסדות הארגון באמצעות טלפון סלולרי. אחת ההצעות שהועלתה היא שפעילי פתח מעזה יצביעו בשגרירות קטאר ברצועת עזה או בצדו המצרי של מעבר רפיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully