וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלום: תל אביב במחירים של באר שבע

מאי פלטי

23.8.2009 / 9:00

ענת נהנית מזה שתל אביב היא המקום הכי קרוב לחו"ל בישראל - עד שזה מגיע לעניינים של שכר דירה. פרק נוסף של עליית הנוער - המדור שמכיר לכם את המהגרים הצעירים אל העיר

אחרי שגרה באשדוד, בפתח תקווה ובבאר שבע, הגשימה ענת, בת 20, את חלומה ועברה לפני שנה לתל אביב. היא גרה עם כלבת הפאג שלה, צ'ופה, עובדת בחנות בגדי ילדים בשנקין, מצלמת ונהנית מאינספור האפשרויות שמציעה לה העיר הגדולה – ובעיקר מהאפשרות להיות היא עצמה. התלונה היחידה: שכר הדירה עולה לה כמו החיים שלה.

למה עברת לעיר?

"למה? בואי נעשה בריין סטורמינג. מכל המקומות שגרתי בהם, זה היה המקום היחיד שהרגיש כמו בית. גרתי בהרבה מקומות ולאף אחד לא היה את האפקט שיש לתל אביב. ישראל היא מקום משעמם, ותל אביב היתה ותישאר הרבה יותר מעניינת. מבחינתי, אם לא חו"ל - אז תל אביב. לפעמים אני יושבת עם חברה שלי מהצפון, שגם עברה לתל אביב לאחרונה, ואנחנו לא מאמינות שרק לפני ארבע-חמש שנים עזריאלי היה מקום המפגש הקבוע שלנו. אני שואלת אותה, 'את קולטת שאנחנו נמצאות בבית שלנו, ולא בעזריאלי?'. חיכינו לזה כל כך הרבה שנים".

את חושבת שתל אביב דומה לחו"ל?

"יש בזה משהו. תל אביב יכולה אולי להיות דומה לניו יורק, בגרסה מאד דלה. היא עיר תיירותית באופן יחסי, יש בה יותר דברים לעשות מאשר בערים אחרות, הרבה אנשים שונים. הרבה מקומות לצאת אליהם, הכול פתוח בשעות הקטנות של הלילה, רועש וגועש. אף פעם לא השוויתי את תל אביב למקומות אחרים, לכן אני לא יכולה לדמיין אופציה אחרת. מבחינתי אין משהו אחר, יש רק את תל אביב. אף פעם לא רציתי לגור בפריפריה. קטן שם וכולם דומים אחד לשני, בניגוד לתל אביב. בערי הפריפריה הרגשתי שאני לא מצליחה להיות אני עד הסוף. כאן אני מצליחה".

את חושבת שיש לאנשים הזדמנויות נוספות בתל אביב?

"כן, בהחלט, יותר הזדמנויות בתחומים מסוימים. תלוי באיזה תחום אתה מתעניין. אני באופן אישי לא חיה פה מהסיבות האלה בלבד אלא נמצאת כאן כדי להיות אני. לא רק להיות אני, אלא גם להיות עני (מרוד), כי ככה זה. אבל למרות החסרונות הקיימים, יש פה יותר חופש להיות שונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מה יש בתל אביב שגורם לה להיות כמו שהיא?

"יש פה פתיחות מסוימת שאין בכל המקומות. במובן מסוים אנשים פה מקבלים אחד את השני, ואת השוני של השני. לא במובן של אוטופיה מוחלטת, אני בספק אם זה יכול לקרות, אבל יותר מבמקומות אחרים. יש פה הכול מהכל".

הרבה זמן תכננת ורצית לעבור לתל אביב?

"כן, כי כמו שאמרתי לפני כן, לא דמיינתי שאני אוכל לגור בשום מקום אחר. השכירות פה עולה כמו החיים שלי, כל דבר פה יותר יקר מבמקום אחר. קצת עיר עוכרת יושביה כזאת, אבל בכל זאת עברתי לכאן. אני אומרת את זה כבר המון זמן - כל הדיירים פה צריכים לעשות מרד על בעלי הבתים, כדי שיורידו את השכירות. זה לא הגיוני שזה ככה. אני יכולה לשכור בית ענק בבאר שבע בחצי מהמחיר שאני משלמת פה על דירת חדר קטנטנה. בין התנאים שאתה יכול להשיג בבאר שבע למשל, והתנאים שאתה משיג פה באותו הסכום יש הבדלים של שמים וארץ. ובכל זאת, כולם נוהרים לתל אביב. אז כנראה שזה אומר משהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully