וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פתחה במבצע נגד הצפיפות במועדונים

איילה חננאל

7.8.2009 / 23:39

המשטרה השיקה מבצע למניעת אכלוס יתר של מועדוני הלילה. בעלי המועדונים: "לא יתכן שכשמתבצע ניסיון רצח, המשטרה עסוקה בלספור אנשים".

בדיוק לפני שבוע השיקה משטרת מחוז תל אביב מבצע שנועד להילחם בצפיפות היתר במועדוני הלילה במחוז. בפועל, המבצע נאכף במרחב ירקון בלבד, בעוד שבמרחב יפתח - הכולל את מתחם יד חרוצים רווי האלימות - לא הייתה כלל ביקורת של אנשי אגף הרישוי של המשטרה. יצוין, שמתחם יד חרוצים הוא גם זה שבו נורה כוכב הכדורגל לשעבר פליקס חלפון, בדיוק ביום שבו נפתח המבצע.

כנגד מועדונים רבים הוצאו צוי סגירה בגלל צפיפות יתר. בעלי המועדונים אשר נפגעו מהאכיפה המוגברת, טוענים כי הספירה של המשטרה לא מקצועית. "האמצעי היחיד הינו שוטר שכביכול סופר את כל האנשים במועדון אחד-אחד. הם פשוט עומדים בכניסה,עושים סיבוב בפנים במשך פחות דקה ויוצאים החוצה.אף אחד לא באמת יכול לספור ככה. זה מגוחך ולא מקצועי", אומר בעל מועדון תל אביבי.

"לרובנו רישיונות עסק המתירים לנו הכניס מעל 250 אנשים. החוק במדינת ישראל אומר שצריך שיהיה מטר מרובע לאדם על מנת לקבל רישיון עסק. זוהי דרישה לא הגיונית מלכתחילה: אף בן אדם לא רוצה לצאת למועדון שנראה ריק, ומטר מרובע לאדם זה להשאיר חצי מהמועדון ריק. אבל חוק זה חוק, ואנחנו משקיעים במיוחד בחללים גדולים על מנת לעמוד בדרישה הלא הגיונית הזאת. רק רחבת הריקודים של חלק מהמקומות שנסגרו הינה בגודל של מעל למאתיים חמישים מטר מרובע- לא כולל הבר השירותים ואזורי הישיבה. כך שלטעון שיש אצלנו צפיפות יתר, זה פשוט שקר גס שמטרתו לגרום לנו להיכנע לדרישות המשטרה: לא לקיים מסיבות אחר השעה שלוש לפנות בוקר".

המטרה: לסגור ב- 03:00

ואכן, קצינים במשטרת תל אביב פנו לאחרונה לעיריית תל אביב בבקשה לשנות את חוק העזר העירוני כך שיסייע במלחמה באלימות הגואה במוקדי הבילוי בעיר. המשטרה מבקשת מהעירייה לא לאפשר מכירת אלכוהול בפיצוציות אחרי השעה תשע בערב, ולאסור על הפעלת מועדונים ופאבים במתחם הבילויים 'יד חרוצים' לאחר השעה שלוש לפנות בוקר.

הנהלת העירייה קיימה ישיבה בנושא, והחליטה להעביר את הטיפול בהצעה לוועדה לרישוי עסקים. שם הוחלט כי ייערך ניסוי בנושא במתחם יד חרוצים.

מדוברות משטרת מחוז תל אביב נמסר בתגובה כי "טענותיהם של בעלי המועדונים אינם נכונות בעליל וכי ביקורת צפיפות היתר שנערכה ע"י אגף הרישוי-נערכה במסגרת מבצע מחוזי אשר יערך גם במרחב יפתח האחראי על יד חרוצים". במשטרה מבקשים גם להדגיש כי בליל הביקורת (הלילה בו נורה פליקס חלפון) היו עסוקים אנשי אגף הרישוי במרחב יפתח במבצע נגד מכירת חגיגת ואלכוהול לקטינים בפיצוציות שבאזור. בנוסף מציינים במשטרה, שיתרון נלווה לביקורת הרישוי הוא עצם נוכחותם של כוחות משטרה בולטים בשטח. לסיום, מציינים השוטרים, "צפיפות יתר הינה גורם המסכן את שלום הציבור. מקומות להם הוצאו צווי סגירה- הם מקומות בהם נמצאה תפוסת קהל של יותר מ- 50% מעל המותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully