וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת פתח: ישוריין מקום ל-20 אסירים

ניר יהב ואופק עיני

7.8.2009 / 18:31

ביומה הרביעי החליטה הוועידה על שיריון מקום ל-20 אסירים מבתי הכלא בישראל למועצה המהפכנית של הארגון. סוגיית עזה נפתרה, דחלאן הגיש מועמדות

ועידת פתח בבית לחם נכנסה היום (שישי) אל יומה הרביעי והלא מתוכנן, לאחר שהייתה מיועדת להסתיים אתמול. האירוע המשמעותי בוועידה היה סגירת רשימת המועמדים למועצה המהפכנית ולוועד המרכזי של הארגון. מספר המועמדים למוסדות הארגון עומד על כ-500 למועצה המהפכנית ו-86 לוועד המרכזי. על פי ההערכות, תוצאות הבחירות יוודעו מחר או לכל היותר ביום ראשון.

בכיר פתח מוחמד דחלאן, שבסיס כוחו נמצא ברצועת עזה, הסיר את איומיו שלא להתמודד לוועד המרכזי במחאה על אי-מציאת פתרון מוסכם לשיטת הבחירות של פעילי פתח מעזה, ובסופו של דבר הציג את מועמדותו. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי סוכם להתיר לפעילי פתח מעזה להצביע מחר באמצעות הטלפון הנייד לנציגיהם בוועד המרכזי ובמועצה המהפכנית.

דיוני הבוקר בוועידת פתח נדחו לשעות אחר הצהריים על מנת לאפשר למשתתפי הוועידה להתפלל במסגד אל-אקצא. מאוחר יותר, אימצה הועידה החלטה של ועדת האסירים הפנימית שלה, המשריינת מקום ל-20 אסירים ואסירות פלסטיניים בתוך בתי הכלא הישראליים כחברים במועצה המהפכנית של הארגון. על פי הועידה, ההחלטה התקבלה מתוך כבוד סמלי לאסירים, ומבהיר כי בחירתם של הנציגים תיעשה על ידי האסירים עצמם.

השר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, עיסא קראקע, הבהיר כי הצעד מלמד על מקומה החשוב של סוגיית האסירים בקרב הפלסטינים, ועל כך שהיא מהווה את הנושא המרכזי בועידת הפתח. קראקע הבהיר עוד כי מדובר במסר לישראל כי האסירים הפלסטינים לא נעדרים מתוכניות הארגון לעתיד וכי הם אינם טרוריסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully