וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתושי קדחת הנילוס מתאמנים בבסיס צאלים

רמי שני

7.8.2009 / 17:39

מפקדת זרועות היבשה סגרה השבוע מספר מטווחים של מחנה צאלים, בגלל המצאות חיידקי קדחת הנילוס בנחל הבשור. במערב הנגב חוששים מסיכון חמור לבריאות התושבים

מפקדת זרועות היבשה סגרה השבוע מספר מטווחים של מחנה צאלים, בגלל המצאות חיידקי קדחת הנילוס בנחל הבשור. עם זאת, ככל הידוע, הדבר לא עלול לשבש את תכנית האימונים או לפגוע בהערכות הכוחות. חיידקי קדחת הנילוס, נמצאו במספר מוקדים באזור מערב הנגב, אותם חוצה הנחל, בערוצו הזורם לרצועת עזה ומשם לים התיכון.

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, הפנה השבוע בעניין מכתב דחוף לשרי התשתיות, הפנים, הבריאות ולשר להגנת הסביבה, בו הביע דרישה חד משמעית, לפעול למגר את החיידקים במהירות. לטענתו, מקור הזיהום שגרם להתפרצות מוקדי דגירת החיידקים, הוא בשפכים המגיעים מנחל חברון, חוצים את צפון הנגב וממשיכים בנחל הבשור: "דגירת היתושים נובעת מהצטברות שפכי העיר חברון. שפכים אלו זורמים כמעט ללא טיפול לאורך נחל חברון, נחל באר-שבע ונחל הבשור" הוא כתב.

"המועצה האזורית אשכול, אינה יכולה להתמודד עם מכלול הנושאים הקשורים לטיפול בבעיה. זאת לאחר השקעה של מאמצים וסכומים גבוהים ביותר למיגור הבעיה והשלכותיה: פריצת הערוץ, בנית דרך לצורך ריסוס תוואי הזרימה בערוץ, וביצוע ריסוסים ידניים ואוויריים מידי שבוע בשבוע".

ילין הטיל את האחריות להמשך זרימת הקולחין מחברון בנחל, על משרדי הממשלה הנוגעים בדבר וכן על רשויות המים והביוב: "על הרשויות האחראיות והמופקדות על הנושא, להביא להפסקת הזרימה בנחלים באופן מיידי, וזאת באמצעות קליטת כל הקולחין במאגר מט"ש שוקת ובמאגרים נוספים. כמו כן, הם נדרשים להקצות מיידית הסכומים הדרושים להתאמת מתקן הקליטה במחסום שמע'ה (גבול הרשות) לכמויות ולאיכויות השפכים, וכן להגדלת האיגום של מאגר שוקת. אם הדבר מחייב, יש לחדש את המגעים עם גורמי הרשות הפלסטינית והגורמים הבינלאומיים לפתרון הבעיה במקורותיה חברון ובנותיה".

המאמצים שנעשו כדי למנוע התפתחות מוקדי דגירה של החיידקים כשלו. במערב הנגב, חוששים שקיים סיכון חמור לבריאות התושבים ולבריאות אלפי החיילים המתאמנים בבסיס צאלים. מצה"ל נמסר, שנעשות פעולות בשיתוף המועצות האזוריות פועל כדי למנוע את התפרצות המפגע התברואתי וכחלק מתוכנית שאושרה באחרונה, תחל בתחילת השבוע הבא פעילות מונעת בשטחי האש שבאזור. ההערכה היא שהאימונים באזורים שנסגרו בעקבות מציאת מוקדי הדגירה, יתחילו שוב בעוד כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully