וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: ח"כ בן ארי ישלם הוצאות משפט

7.8.2009 / 15:34

שופטי העליון דחו את עתירתו של חבר הכנסת לעצור פעילי פתח שמשתתפים בוועידת הארגון וחייבו אותו ב-3,500 שקלים על הוצאות המשפט

בג"ץ דחה היום (שישי) את עתירתו של ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) לעצור חמישה פעילי פתח המשתתפים בוועידת הארגון בבית לחם. בפסיקתם ציינו השופטים כי "דין העתירה להידחות על הסף". והסבירו כי בג"ץ "נוקט ריסון בהפעלת ביקורת שיפוטית על החלטות בעלות אופי מדיני מובהק הנוגעות להתוויית מדיניות הממשלה בענייני חוץ ובטחון". נוסף על כך, קבעו כי בן ארי ישלם 3,500 שקלים כהוצאות על שכר טרחה לעורכי הדין.

ח"כ בן ארי מסר בתגובה להחלטה כי "לא זכור לי מתי בפעם האחרונה חייבו השופטים אנשי ארגוני שמאל לשלם הוצאות".

בתשובתה לעתירה הבהירה עו"ד חני אופק כי כוחות הביטחון בחנו את בקשות הגורמים השונים שביקשו להשתתף בוועידה וכי חלק מן הבקשות סורבו, לרבות בקשותיהם של ראשי ארגוני טרור בעבר ובהווה. עוד הבהירה כי האישור ניתן רק למי שלהערכת גורמי הביטחון לא נשקפת סכנה לביטחון המדינה או האזור עקב השתתפותו בוועידה. עו"ד אופק הזכירה את "הסדר המבוקשים", הסכם בו התחייבה המדינה לאפשר תנועתם של מבוקשים מסוימים בשטחי יהודה ושומרון מבלי לבצע נגדם פעולות אכיפה, תמורת התפרקותם מנשקם וביקשה לחייבה לפרט מי מבין פעילי הפתח - אם בכלל - נכללים בהסדר המבוקשים.

אתמול הגיש בן ארי עתירה נגד היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, והרמטכ"ל גבי אשכנזי בדרישה לעצור חמישה פעילי פתח ובהם גם זכריא זביידי עם יציאתם מכנס הפתח בבית לחם . לטענת בן ארי , "ידיהם של המבוקשים מגואלות בדם ואין לאיש סמכות לפתור אותם מעונש".
בעתירתו, שהוגשה יחד עם עוזרו הפרלמנטרי, איתמר בן גביר, כתב בן ארי כי החמישה הינם מחבלים חברי ארגון טרור שלא זנחו את דרך האלימות, וכי נוכח חומרת המעשים שהם חשודים בהם והנזק שנגרם בעקבותיהם קיים אינטרס ציבורי כבד משקל בהעמדתם לדין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully