וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת החזירים: אופציות לחיסונים ב-7 מיליון שקלים

נעמה טלמור

7.8.2009 / 14:03

מנכ"ל משרד הבריאות חתם היום על הסכם ראשון לרכישת חיסונים נגד שפעת החזירים בסך שבעה מיליון שקלים. עתה יש להמתין להשלמת הניסויים בחיסון

הסכם ראשון לרכישת חיסונים לשפעת החזירים נחתם היום (שישי) במשרד הבריאות בירושלים. ההסכם נחתם בין משרד הבריאות לבין חברת סנופיפסטר, וכולל אופציות לרכישת חיסונים נגד שפעת החזירים בסך שבעה מיליון שקלים. על ההסכם יחתמו מנכ"ל משרד הבריאות וחשב המשרד.

"אני מודה לכל העוסקים במלאכה במשרד הבריאות וכן לראש הממשלה על פעילותו לקידום רכישת החיסונים", אמר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. "אני מקווה שהחיסונים יגיעו בהקדם האפשרי עבור כלל אוכלוסיית ישראל ועבור קבוצות הסיכון בפרט".

בתוך כך, שלח ח"כ אופיר פינס (העבודה) מכתב למבקר המדינה בדרישה לחקור את התנהלות הממשלה בהיערכותה לטיפול בהתפרצות שפעת החזירים. במכתבו דורש פינס לחקור "כיצד הגענו למצב בו למרות שאנחנו מכירים את הנושא וסכנותיו כחצי שנה, הגענו למצב בו קיימים קורבנות בנפש, רבים חולים במחלה, לא ברור האם יש תקציב מאושר לנושא, ולא ברור כיצד ניתן לרכוש חיסונים כבר בחודש הבא".

פינס מבהיר עוד כי "לאחר שנראה היה שהשלב הראשון של התפרצות המגיפה היה בעצימות נמוכה, הזהירו מומחים ואנשי מקצוע רבים מעל כל בימה אפשרית כי שלב שני וחמור הרבה יותר עתיד לבוא, ועל הממשלה להתכונן במהירות. במקום להתכונן לגל הצפוי לא נעשה דבר בשלב זה. לאחר מקרה המוות הראשון החלה הממשלה לבחון אפשרות של רכישה, אך הדיון התנהל בעצלתיים ולאורך זמן רב ותוצאותיו ניכרות רק עכשיו. גם כאשר ברור כי חיסונים יהיו מוכנים בעוד כחודש, ממשלת ישראל לא תוכל לקבלם במועד הרצוי. התנהלות זאת עלולה להיות בעוכריי כולנו, ומחירה גבוה".

מקרה מוות חמישי

בשבוע שעבר מת גבר בן 50 בבית החולים שערי צדק בירושלים, ככל הנראה כתוצאה מסיבוך של שפעת החזירים. האיש לקה בדלקת ריאות ואושפז לפני כשבוע ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים. מדובר במקרה חמישי של מוות כתוצאה מהמחלה. עד כה אובחנו בישראל כמעט אלפיים חולים בשפעת החזירים.

בשבוע שעבר החליט משרד הבריאות לשנות את הגדרת מקרי התמותה מהשפעת. על פי ההחלטה החדשה, כל מקרה מוות של אדם שחלה בשפעת ולא ניתן לשלול את הקשר בין מותו למחלה, יוגדר כמוות משפעת החזירים. עקב השינוי נוסף למניין המתים גבר בן 44 שמת לפני מספר שבועות.

ביום רביעי שעבר מתה ילדה בת 12 אשר אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה. הילדה אושפזה כעשרה ימים לפני כן באותו בית החולים לאחר שאובחנה כחולה בשפעת החזירים, אך שוחררה לביתה לאחר שקיבלה טיפול ומצבה השתפר. ממשרד הבריאות נמסר, כי "על אף שאין ודאות גמורה לגבי סיבת המוות, לא ניתן לשלול כי הסיבה היא שפעת החזירים ולכן החלטנו למנות מקרה זה במניין מקרי המוות מהמחלה בישראל". משרד הבריאות הדגיש כי הילדה סבלה ממחלה כרונית "קשה ומורכבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully