וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן הורתה לחמאס לא לשלוח אנשי פתח לגדה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.8.2009 / 12:10

לדברי מקורות המקורבים להנהגת חמאס, המנהיג העליון באירן שיגר מסר אישי לחאלד משעל כדי שימנע הגעת נציגים לוועידת פתח. אירן חוששת מהחלטות התומכות בפשרה כוללת באזור

"אירן היא זו שביקשה מחמאס שלא לאפשר לפעילי פתח מרצועת עזה לצאת לוועידת פתח בגדה מחשש שיתקבלו בה החלטות התומכות בפשרה כוללת במזרח התיכון". כך דיווחו מקורות המקורבים להנהגת חמאס לעיתון הכוויתי "א-סיאסה". על פי המקורות, המסר ניתן בהוראה ישירה מהמנהיג העליון באירן, עלי חמינאי. ועידת פתח השישית נערכת בימים אלו בבית לחם.

על פי המקורות, מי שהעביר את המסר המיוחד מחמינאי לראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, היה מפקד כוח "אל-קודס" במשמרות המהפכה, קאסם סלימאני. עוד דווח כי המסר הועבר למשעל דרך שגריר אירן בדמשק, אחמד מוסאווי.

"משעל נענה לדרישת האירנים והורה להנהגת חמאס ברצועה למנוע מפעילי פתח לצאת לוועידה, וזאת משום שהוא חשש שיחסי חמאס-אירן ייפגעו", הוסיפו המקורות, "משעל חשש גם שאם לא ימלא אחר ההוראה, הדבר ישפיע על התמיכה האירנית הנדיבה בחמאס".

לטענת המקורות, האירנים משווים בין מצבו הנוכחי של חמאס ברצועת עזה לבין תחילת המהפכה האיסלמית באירן. "האירנים הבהירו למשעל שכל נסיגה של חמאס מעמדתו בשלב רגיש זה, תשפיע באופן שלילי על הישגי הארגון ותהווה מהלומה למהפכה האיסלמית הפלסטינית". עוד דווח כי אירן משבחת את הדרך ההדרגתית שבה חמאס משליט את ההלכה האיסלמית בעזה "מבלי להתעמת עם האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully