וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר בן 50 מת משפעת החזירים

נעמה טלמור

7.8.2009 / 9:35

האיש הלך לעולמו מדלקת ריאות בבית החולים שערי צדק בירושלים, כתוצאה מסיבוך של שפעת החזירים. משרד הבריאות שינה את הגדרת מקרי המוות מהמחלה ומניין המתים עלה לחמישה

גבר בן 50 מת הלילה (שישי) בבית החולים שערי צדק בירושלים, ככל הנראה כתוצאה מסיבוך של שפעת החזירים. האיש לקה בדלקת ריאות ואושפז לפני כשבוע ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים. מדובר במקרה חמישי של מוות כתוצאה מהמחלה. עד כה אובחנו בישראל כמעט אלפיים חולים בשפעת החזירים.

אמש החליט משרד הבריאות לשנות את הגדרת מקרי התמותה מהשפעת. על פי ההחלטה החדשה, כל מקרה מוות של אדם שחלה בשפעת ולא ניתן לשלול את הקשר בין מותו למחלה, יוגדר כמוות משפעת החזירים. עקב השינוי נוסף למניין המתים גבר בן 44 שמת לפני מספר שבועות.

ביום רביעי מתה ילדה בת 12 אשר אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה. הילדה אושפזה כעשרה ימים לפני כן באותו בית החולים לאחר שאובחנה כחולה בשפעת החזירים, אך שוחררה לביתה לאחר שקיבלה טיפול ומצבה השתפר. ממשרד הבריאות נמסר, כי "על אף שאין ודאות גמורה לגבי סיבת המוות, לא ניתן לשלול כי הסיבה היא שפעת החזירים ולכן החלטנו למנות מקרה זה במניין מקרי המוות מהמחלה בישראל". משרד הבריאות הדגיש כי הילדה סבלה ממחלה כרונית "קשה ומורכבת".

בתחילת השבוע הלכה לעולמה צעירה בת ה-24 בבית החולים בנהריה, כתוצאה מדלקת ריאות. המחלה הייתה סיבוך של שפעת החזירים, שבה לקתה הצעירה.

בשבוע שעבר מת שמעון עזרן בן ה-34 מסיבוך של שפעת החזירים. הוא הלך לעולמו בבית החולים יוספטל באילת, לאחר שאושפז ומצבו הידרדר. בישראל אובחנו עד כה למעלה מ-1,700 חולים בשפעת החזירים, אולם רק 20 הגודרו כמקרים קשים. בין המקרים הללו: אישה בת 50 הסובלת ממחלות כרוניות ומאושפזת ביחידת טיפול נמרץ בבית החולים מאיר בכפר סבא, ואישה בת 62 הסובלת מחלת לב ומאושפזת ביחידת הטיפול הנמרץ בבית החולים סורוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully