וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטליבן מאשר: "מנהיגנו בפקיסטן נהרג"

7.8.2009 / 8:46

מנהיג הטליבן בפקיסטן, בייטוללה מחסוד, נהרג בהתקפה לפני כיומיים. יחד עם מהסוד נהרגו גם אישתו ושומרי ראשו. הוא נחשב לאחראי להתנקשות בבנזיר בוטו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

"בייטוללה מחסוד אכן נהרג בתקיפה האמריקאית", כך אישר היום (שישי) סגנו של מחסוד, שהיה מנהיג הטליבן בפקיסטן. מולבי פקיר מוחמד סיפר עוד לרשת הטלוויזיה "סקיי ניוז" כי מחסוד נהרג עם אשתו השנייה.

מוקדם יותר הודיע שר הפנים של פקיסטן, רהמן מאליק, כי מחסוד נהרג ככל הנראה בהתקפת טילים לפני כיומיים. לדבריו, אישתו של מהסוד ושומרי ראשו נהרגו ככל הנראה יחד איתו.

בייטוללה מחסוד נחשד כמי שאחראי להתנקשות בחייה של מנהיגת האופוזיציה בפקיסטן בנזיר בוטו ולשורת פיגועים במדינה. מחסוד נמצא במחתרת ולא ברור אם המשטרה או הצבא יודעים היכן הוא מסתתר. הצבא הפקיסטני מבקש ללכוד את מחסוד מתוך תקווה שמאגר המחבלים המתאבדים שלו יתייבש עם לכידתו. הצבא הפקיסטני פתח לפני מספר חודשים במבצע נרחב אחר הטליבן, המשתלט על אזורים שלמים בצפון-מערב המדינה ומציב אולטימטומים לממשלה ליישם את החוק האיסלמי באותם אזורים. כ-2.5 מיליון בני אדם נמלטו מבתיהם בעקבות התחזקות הטליבן ופקיסטן עומדת לפני משבר הומניטרי.

תנועת הטליבן בפקיסטן היא ארגון גג, שמאגד כמה קבוצות קיצוניות שממוקמות באזור הפשטוני. לפי ההערכות, לפעילי הארגון יש קשרים לחמושי טליבן ולאל קאעדה באפגניסטן והם אחראים להתקפות נגד כוחות הצבא באזור הגבול ולפיגועים רבים שבהם נהרגו מאות בני אדם.

(עדכון ראשון 8:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully